کد خبر: 589376
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۶:۳۰:۱۶
| |

پرسش یک روزنامه از طراحان اینترنت طبقاتی: اگر دسترسی به اینترنت آزاد برای کسب‌وکارها ضروری است اصلا چرا باید محدود بماند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: حالا تعدد گروه‌های مستثنی شده از محدودیت‌های اینترنتی این سوال را مطرح می‌کند که اساسا اگر دسترسی به اینترنت آزاد و باکیفیت تا این اندازه برای حیات انواع کسب‌وکارها ضروری است اصلا چرا باید محدود بماند؟

پرسش یک روزنامه از طراحان اینترنت طبقاتی: اگر دسترسی به اینترنت آزاد برای کسب‌وکارها ضروری است اصلا چرا باید محدود بماند؟
کد خبر: 589376
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۶:۳۰:۱۶

روزنامه دنیای اقتصاد از واد شدن اینترنت طبقاتی به فاز جدید خبر داده و با اعلام اینکه تعداد کاربران این اینترنت در حال افزایش است این سوال اساسی را مطرح کرده که اگر دسترسی به اینترنت آزاد تا این حد برای کسب‌وکارها ضروری است اصلا چرا باید محدود بماند؟

به گزارش دنیای اقتصاد، درحالی که تا همین چند هفته پیش سیاستگذاران بر جزئی بودن محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت کشور تاکید کرده و مدعی کفایت پلتفرم‌های داخلی در پاسخ به نیاز کاربران بودند، اخبار جدید حاکی از آن است که مکررا بر تعداد گروه‌های مستثنی شده از این محدودیت‌ها افزوده می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد پروژه‌ طبقاتی‌سازی اینترنت که پیش‌تر نیز نسبت به آن هشدار داده شده بود درحال پیاده‌سازی است و قرار است حق بدیهی دسترسی به اینترنت آزاد، محدود به گروه‌های خاصی شود.

در ادامه این گزارش آمده است: توجیه اعطا‌کنندگان و دریافت‌کنندگان این امتیاز تبعیض‌آمیز آن است که کسب‌و‌کار و فعالیت حرفه‌ای این گروه‌ها به دسترسی بدون‌محدودیت به اینترنت آزاد گره خورده؛ با این حال منتقدان با تاکید بر نقض صریح حق شهروندی طی اجرای این طرح اظهار می‌کنند تا زمانی که عموم مردم به اینترنت دسترسی نداشته باشند، بهره‌مندی از این امتیاز حتی برای مستثنی‌شدگان نیز مزیت چندانی ایجاد نخواهد کرد. گفته می‌شود اجرای چنین طرح‌هایی احتمالا مقدمه‌ای بر احراز هویت تمامی کاربران اینترنت کشور و ایجاد سیستمی مشابه آن چیزی است که کاربران چینی تجربه می‌کنند. 

 دنیای اقتصاد در پایان پرسیده است: حالا تعدد گروه‌های مستثنی شده از محدودیت‌های اینترنتی این سوال را مطرح می‌کند که اساسا اگر دسترسی به اینترنت آزاد و باکیفیت تا این اندازه برای حیات انواع کسب‌وکارها ضروری است اصلا چرا باید محدود بماند؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها