کد خبر: 586752
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۳:۴۴
| |

وضعیت دو توله‌یوز تازه متولد شده چگونه است؟

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با اشاره به اینکه وضعیت جسمانی ۲ توله‌یوز تازه متولد شده بسیار بهتر از پیروز در همین سن بوده است، گفت: وزن‌گیری و تغدیه آنها کاملاً نرمال است.

وضعیت دو توله‌یوز تازه متولد شده چگونه است؟
کد خبر: 586752
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۳:۴۴

غلامرضا ابدالی سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش درباره آخرین وضعیت دو توله یوز تازه متولد شده در منطقه توران اظهارداشت: علیرغم رصد ۲۴ ساعته از منطقه هنوز اثری از مادر این توله‌ها گزارش نشده است.

به گزارش مهر، وی افزود: وضعیت جسمانی دو توله یوز نیز کاملاً مناسب و خوب است، وزن گیری و تغدیه آنها کاملاً نرمال و مطابق با روند طبیعی بوده است.

ابدالی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این دو توله‌ها بیش از دو هفته از شیر مادر تغذیه شده‌اند وضعیت جسمانی آنها نسبت به پیروز در همین سن بسیار بهتر است و هیچ مشکل و بیماری سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش خاطرنشان کرد: تصمیم گیری نهایی هنوز برای جابجایی توله یوزها به تهران انجام نگرفته و بزودی برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ دو یوزپلنگ تازه متولد شده هفته پیش توسط یک چوپان شناسایی و تحویل محیط بانی منطقه توران در سمنان شدند. پس از بررسی‌ها صورت گرفته جنسیت دو توله یوز که آذر و توران نام گرفتند، ماده و سن آنها حدود ۳ تا ۴ هفته اعلام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها