کد خبر: 582086
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۲:۲۸:۰۴
| |

رئیس سازمان غذا و دارو:

آنفلوآنزای زودرس؛ دارو و درمان را شوکه کرد

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: آنفلوآنزای زودرس؛ دارو و درمان را شوکه کرد.

آنفلوآنزای زودرس؛ دارو و درمان را شوکه کرد
کد خبر: 582086
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۲:۲۸:۰۴

سیدحیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح علل ایجاد برخی کمبودهای دارویی اخیر بویژه در حوزه آنتی بیوتیکها و درمان های حمایتی و همچنین اقدامات انجام شده در جهت تامین نیاز کشور، تاکید کرد: به مردم قول میدهیم بزودی دغدغه ای در تامین دارو نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمدی افزود: امسال پدیده آنفلوآنزای زودرس را داشتیم که حوزه درمان و دارو را شوکه کرد؛ معمولا آنفلوآنزا را از مهر ماه شاهد بودیم البته طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا و رعایت موازین بهداشتی، تقریبا مشکل آنفلوآنزا نداشتیم اما امسال تحت تاثیر کاهش سطح رعایت موارد بهداشتی از شهریورماه با آنفلوآنزا روبرو شدیم که بازار را شوکه کرد. این درحالیست که سال گذشته یک بخشی از آنتی بیوتیک های خوراکی تاریخ مصرفش گذشت و البته صادرات هم داشتیم. اما امسال علیرغم آنکه دو برابر سال گذشته تولید شده است اما با این افزایش مصرفی که ایجاد شد، مشکلاتی در تامین این اقلام بوجود آمد.

وی همچنین تاکید کرد: بخشی از مصرف آنتی بیوتیک ناشی از تجویز آن برای بیماران آنفلوآنزاست؛ این درحالیست که آنفلوآنزا بیماری ویروسی است و در ابتدا درمان مربوط به بیماری ویروسی باید اعمال شود و در این درمان هم آنتی بیوتیک درمانی نیست. بنابراین یک بخشی از مصرف آنتی بیوتیک ها ناشی از تجویز و مصرف نابجاست درخواستمان آن است که که همکاران پزشک آن را اصلاح کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها