کد خبر: 581998
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۰:۱۹:۱۶
| |

پشت‌پرده کمبود دارو از دیدگاه روزنامه همشهری؛ اجرای ناقص طرح دارویار

روزنامه همشهری نوشت: دولت بابت کمبودهای دارویی از مردم عذرخواهی کرده اما تأخیر در اجرای مصوبات از سوی برخی نهادها احتکار به بهانه افزایش قیمت و عرضه در بازار آزاد این کمبودها را تشدید کرده است.

پشت‌پرده کمبود دارو از دیدگاه روزنامه همشهری؛ اجرای ناقص طرح دارویار
کد خبر: 581998
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۰:۱۹:۱۶

روزنامه همشهری در گزارشی پشت‌پرده کمبودهای دارویی را بررسی کرده و بخشی از آن را به دلیل اجرای ناقص طرح دارویار دانسته است.

به گزارش همشهری، دولت بابت کمبودهای دارویی از مردم عذرخواهی کرده اما تأخیر در اجرای مصوبات از سوی برخی نهادها احتکار به بهانه افزایش قیمت و عرضه در بازار آزاد این کمبودها را تشدید کرده است. کسی منکر آن نیست که هر طرح جدیدی در زمان اجرا مشکلات و نواقصی خواهد داشت، دارویار هم از آن قاعده مستثنا نیست؛ مشکلاتی که البته به سودجویی برخی هم منتهی شد؛ ازجمله اینکه برخی شرکت‌ها، مواداولیه و داروهایشان را با هدف افزایش قیمت، در بازار مصرف توزیع نکردند.

در ادامه گزارش همشهری آمده است: سازمان غذا و دارو اوایل اردیبهشت هشدار کمبودهای سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک را داد تا تولید افزایش پیدا کند، اما وضعیت فعلی نشان می‌دهد که ارسال این نامه کفایت نمی‌کرد و باید اقدامات جدی‌تری انجام می‌شد. اما اکنون سازمان غذا و دارو با تولیدکنندگان اتمام‌حجت کرده که منافع و سلامت مردم به هیچ عنوان نباید تحت‌تأثیر چنین شرایطی قرار بگیرد. در این‌باره سازمان به فعالان صنعت دارو وعده داده‌ که با عبور از بحران فعلی، مشکلات آنها پیگیری شود و این انتظار هم وجود دارد که با عبور از شرایط فعلی پشت تولیدکنندگانی را که اکنون با وجود ضررهای اقتصادی پای کار آمده‌اند، خالی نکند یا همان وضعیتی را رقم نزند که برای تولیدکنندگان واکسن در پاندمی کرونا به‌وجود آمد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها