جام جم مطرح کرد:

بی‌تدبیری، احتکار و اجرای ناقص طرح دارویار، ریشه‌های کمبود دارو است

جام جم نوشت: در این اوضاع و احوال، کمبودهای دارویی نگرانی‌های مردم را تشدید کرده است؛ کمبود‌هایی که به‌واسطه بی‌تدبیری مسئولان سلامت کشور و همچنین احتکار و اجرای نصفه‌نیمه طرح دارویار رخ داده است‌.

بی‌تدبیری، احتکار و اجرای ناقص طرح دارویار، ریشه‌های کمبود دارو است
کد خبر: 580037
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰

روزنامه جام جم بی‌تدبیری مسوولان، احتکار دارو و اجرای نصفه‌نیمه طرح دارویار را ریشه‌های کمبود دارویی در کشور دانست که در فصل سرما بسیاری از مردم را با دردسر مواجه کرده است.

به گزارش جام جم، مرگ سه بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در خوزستان نشان داد در شرایطی که تصور می‌کردیم کرونا فروکش کرده، انگار این بیماری پرچم را به دست آنفلوآنزا داده تا سلامتی و جان مردم را به چالش بکشد.

در این اوضاع و احوال، کمبودهای دارویی نگرانی‌های مردم را تشدید کرده است؛ کمبود‌هایی که به‌واسطه بی‌تدبیری مسئولان سلامت کشور و همچنین احتکار و اجرای نصفه‌نیمه طرح دارویار رخ داده است‌. کمبودهای دارویی و پشت‌پرده‌های آن حتی پای سازمان بازرسی را هم به ماجرا کشید و به استعفای بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو منجر شد.

حالا هم وزیر بهداشت از واردات ۵۰تن دارو برای تنظیم بازار دارویی کشور خبر می‌دهد. با وجود این چالش تولید دارو از سوی شرکت‌های داروسازی داخلی پابرجاست. بر این اساس به نظر می‌رسد اگر مشکلات اساسی شرکت‌های دارویی مثل تأمین نقدینگی و اصلاح مالیات برارزش افزوده حل نشود، کمبود‌های دارویی ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها