کد خبر: 579589
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۰۸:۵۰:۳۷
| |

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران :

تامین اجتماعی بودجه گرفته اما یک ریال هم برای اجرای طرح دارویار به داروخانه‌ها نداده

سیدعلی فاطمی گفت: سازمان تامین اجتماعی بودجه را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده است و به داروخانه‌ها اعلام می‌کند پول پرداخت شده است در صورتی که یک ریال هم به داروخانه‌ها پرداخت نشده است!

تامین اجتماعی بودجه گرفته اما یک ریال هم برای اجرای طرح دارویار به داروخانه‌ها نداده
کد خبر: 579589
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۰۸:۵۰:۳۷

سیدعلی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه همکاری لازم را برای اجرای طرح دارویار و تامین منابع داشته است. طرح دارویار تیرماه اجرایی شد و بارمالی در ماه‌های شهریور، مرداد و مهر بود. سازمان بیمه سلامت بدهی خود به داروخانه‌ها را پرداخت کرده است اما تامین اجتماعی حتی یک ریال به داروخانه‌ها پرداخت نکرده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه عملا بار یارانه داروها بر دوش داروخانه‌ها خصوصا داروخانه‌های بخش خصوصی قرار گرفته است عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت پولی که از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرد را به داروخانه‌ها پرداخت کرد اما تامین اجتماعی مشخص نیست این پول را کجا هزینه کرده است. برخی از بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی اعلام کرده‌اند که به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات ارایه نمی‌کنند و اگر ۱۴هزار داروخانه اعلام کنند که با بیمه‌ها قطع ارتباط می‌کنند مردم می‌توانند دارو تهیه کنند؟ درحال حاضر مردم ۵ الی ۱۰ درصد هزینه داروها را می‌پردازند و در صورت قطع همکاری داروخانه‌ها با بیمه فشار مضتعفی به مردم وارد می‌شود.

فاطمی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بودجه را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده است و به داروخانه‌ها اعلام می‌کند پول پرداخت شده است در صورتی که یک ریال هم به داروخانه‌ها پرداخت نشده است!

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران عدم برنامه‌ریزی صحیح وزارت بهداشت را عامل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور دانست و گفت: به محض اینکه طرح دارویار اجرایی شد کارخانه‌های تولید آنتی‌بیوتیک نسبت به قیمت‌های اعلامی سازمان غذا و دارو اعتراض کردند و گفتند که این قیمت‌ها را نمی‌پذیرند و برخی نیز تولید خود را کم کردند یا متوقف کردند و دو ماه تولید آنتی‌بیوتیک کم شد و نتیجه آن این شد که امروز با افزایش شیوع بیماری آنفلوآنزا نیازمند شدید آنتی‌بیوتیک هستم و امروز سازمان غذا و دارو قیمت آنتی‌بیوتیک ها را درحالی بالا برده است که کشور با چالش تامین دارو مواجه است و این یعنی نوش دارو پس از مرگ سهراب!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها