کد خبر: 578756
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۲:۲۵
| |

ورود سامانه بارشی به غرب کشور

روز جمعه 29 مهرماه یک سامانه بارشی از سمت شمال غربف وارد کشور می شود.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور
کد خبر: 578756
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۲:۲۵

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: بر اساس تحلیل‌ آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود. در شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روز جمعه (۲۹ مهر) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی نقاط واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل دریای خزر نیز همراه با کاهش دما شروع می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: روز شنبه (۳۰ مهر) مقدار بارش در این مناطق تشدید می‌شود و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده و باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. روز یکشنبه (اول آبان) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر و در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال استان‌های خراسان رضوی و سمنان بارش پراکنده ادامه خواهد داشت و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه (۲آبان) برای برخی مناطق غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر و وزش باد شدید و گرد و خاک و در شب کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۳۰ مهر) کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. 

ضیاییان در خاتمه اظهار کرد: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۸ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها