کد خبر: 551429
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۰۹:۰۱:۳۴
| |

هواشناسی:

افزایش دمای برخی مناطق کشور از پس فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور طی امروز خبر داد و گفت: از لحاظ دمایی، روز شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت.

افزایش دمای برخی مناطق کشور از پس فردا
کد خبر: 551429
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۰۹:۰۱:۳۴

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور طی امروز خبر داد و گفت: از لحاظ دمایی، روز شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت.

 به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری نشان می‌دهد که امروز پنج‌شنبه(۲۲ اردیبهشت) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۲۳ اردیبهشت) این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، سمنان و نیمه‌شمالی خراسان رضوی نیز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است گفت: روز شنبه(۲۴ اردیبهشت) در برخی نقاط شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) نیز در کشور بارش نخواهیم داشت و در روز دوشنبه(۲۶ اردیبهشت) در نیمه شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط برای تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق مهیا است، از این رو همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی وقوع این پدیده همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دو روز در جنوب و شمال شرق کشور نیز وزش باد شدید و در برخی نقاط این مناطق نیز باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: همچنین از روز جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد به‌ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از لحاظ دمایی در روز شنبه ابتدا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت. این افزایش دما تا روز سه شنبه تداوم دارد. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز شنبه مواج خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها