کد خبر: 574769
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

مسئول حقوقی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر:

بعد از 10 سال متوجه شدیم فردی که بیمه عمر دریافت کرده زنده است

مسئول حقوقی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر گفت: با فردی مواجه شدیم که به طور ساختگی مراسم فوت برای خود برگزار کرد و جنازه سوخته اتباع بیگانه را به جای خود قرار داد تا بیمه عمر دریافت کند. بعد از ۱۰سال متوجه شدیم این فرد زنده است.

بعد از 10 سال متوجه شدیم فردی که بیمه عمر دریافت کرده زنده است
کد خبر: 574769
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۰:۰۰

روزنامه جام جم گزارشی درباره درآمد برخی از بیمه با ساختن تصادفات غیرواقعی دارد که در بخشی از آن با مسئول حقوقی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر مصاحبه کرده است.

به گزارش جام جم، این مسئول می‌گوید: «در بحث بیمه عمر با فردی مواجه شدیم که به طور ساختگی مراسم فوت برای خود برگزار کرد و جنازه سوخته اتباع بیگانه را به جای خود قرار داد تا بیمه عمر دریافت کند. بعد از ۱۰سال متوجه شدیم این فرد زنده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: روایت‌های منتشر‌شده رسمی از سوی مسئولان گاه تکان‌دهنده است. به عنوان مثال می‌توان از فردی گفت که برای دریافت دیه، جسد نوزاد ۲۵ روزه‌اش را «طعمه» تصادف ساختگی کرده بود و البته توسط پلیس بازداشت شد. یا حکایت معروف خانواده‌ای که دو سال پیش در چنگ قانون افتادند. ماجرا از این قرار بوده که فرزندان پدری که در خانه‌اش فوت شده بود او را سوار بر موتور می‌کنند و با تصادف ساختگی سعی دارند از بیمه دیه دریافت کنند!

در بخش دیگری از این گزارش درآمد دلالان تصادفات ساختگی نیز بررسی شده است: ماجرای تصادفات ساختگی به دلیل تجربه سودجویانی که مبادرت به این کار کرده‌اند سازوکارهای مختلفی هم به خود گرفته است. به عنوان مثال گفته می‌شود پیمانکارانی در این میان وجود دارند که صحنه این تصادفات را به واقعی‌ترین شکل ممکن ترتیب می‌دهند. پیمانکاران تصادف‌های ساختگی معمولا ۶۰ تا ۷۰ درصد پول دیه مجروح را برای خودشان برمی‌دارند و به‌ ازای شکستن هر دست یا پا به کسانی که در تصادف‌های ساختگی شرکت می‌کنند تنها سه میلیون تومان می‌دهند پیمانکاران با دلالی به سود زیادی رسیده و با یک هفته کار ۳۰‌ میلیون یا بیشتر کسب می‌کنند، بدون این‌که آسیبی به خود برسانند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها