کمیسیون بهداشت تاکید کرد:

دولت هزینه‌های طرح دارویار را به موقع و شفاف در اختیار بیمه‌ها قرار دهد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح جلسه امروز کمیسیون گفت: در این جلسه طرح دارویار دولت با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت؛ طرحی که برای اجرای آن هیچ گونه مشورتی با کمیسیون بهداشت نشده و اصلا کمیسیون در جریان اجرای آن نبوده است.

دولت هزینه‌های طرح دارویار را به موقع و شفاف در اختیار بیمه‌ها قرار دهد
کد خبر: 563829
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۲۰:۵۹:۳۱

زهرا شیخی با اشاره به هشدارهای داده شده به مسوولان اجرایی درباره طرح دارویار افزود: کمیسیون بهداشت و درمان بر این باور است که باید پیش از اجرای هر طرح نقاط ضعف و قوت آن دیده شده و زیرساخت های آن فراهم شود چراکه با اجرای شتابزده مردم متضرر خواهند شد؛ نمایندگان مجلس به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهند داد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که منابع و زیرساخت های طرح باید به صورت کامل دیده شود تا در آینده اجرای طرح با مشکل مواجه نشود از سویی نقدینگی بخش خصوصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد .همچنین بیمه ها باید کمک کنند تا هزینه ای از جیب مردم برای تهیه دارو پرداخت نشود.

به گفته وی، تاکید کمیسیون بر این است که باید بدهی های قبلی بیمه ها پرداخت  شود که نزدیک به 8 ماه عقب ماندگی در پرداخت بدهی ها وجود دارد، همچنین هزینه های طرح به موقع و به صورت شفاف در اختیار بیمه ها قرار گیرد تا شاهد اختلالی در اجرای طرح نباشیم.

شیخی اضافه کرد: هنوز ابهامات زیادی برای کمیسیون در مورد نحوه اجرای این طرح وجود دارد؛ افرادی که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند و داروها را باید به صورت آزاد بخرند نباید متضرر شوند و قیمت ها به گونه ای نباشد که توان پرداخت را نداشته باشند. اعضای کمیسیون به صراحت به دولت هشدار دادند که در صورت عدم اجرای صحیح این طرح اعمال ماده 234 و شکایت به کمیسیون اصل نود را در دستور کار قرار داده و از ابزارهای نظارتی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم استفاده می کند چون تامین منافع مردم اولویت اصلی نمایندگان است.

وی در پایان گفت که در بخش دیگری از این جلسه، 6 کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی در مورد برنامه ها، سوابق و عملکردشان پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها