کد خبر: 563906
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۳:۱۶
| |

مهدی چمران، رئیس شورای شهر:

بافت فرسوده تهران افزایش یافته و به ۴ هزار هکتار رسیده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده تهران افزایش یافته است، گفت: بافت فرسوده اکنون به ۴ هزار هکتار رسیده است.

بافت فرسوده تهران افزایش یافته و به ۴ هزار هکتار رسیده
کد خبر: 563906
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۳:۱۶

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه پیش از هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به امکان ساخت یک واحد اضافه در بافت فرسوده، گفت: بافت فرسوده نسبت به گذشته افزوده شده و به ۴ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در گذشته و با توجه به قانون برای بافت فرسوده امکانی وجود داشت که در بستر آن افراد می‌توانستند بصورت تشویقی یک طبقه اضافه‌ بسازند، گفت: این کار مشکل داشت زیرا زمین‌ها ریز دانه بود و ممکن بود پارکینگ‌ها تأمین نشود.

چمران درباره مخالفت شورای عالی شهرسازی با ساخت یک طبقه اضافه در بافت فرسوده، گفت: اگر دبیر شورای عالی شهرسازی اظهار کرده که این کار مشکل دارد باید در این باره صحبت کند زیرا این موضوع هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکل تأمین پارکینگ برای بافت فرسوده، افزود: مشکلی که ممکن است به وقوع بپیوندد ناهماهنگی در بازسازی قطعات است یعنی ممکن است یک ساختمان ساخته شود اما دیگری این کار را نکند و همین موضوع منجر به این می‌شود که خانه‌ها در اصطلاح، دندانی شوند.

چمران افزود: عقب نشینی و عدم هماهنگی در ساخت منجر به بروز مشکل پارکینگ و عدم سهولت در تردد می‌شود.

غدیر زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین در آغاز جلسه امروز شورا، با اشاره به عید غدیر اظهارداشت:‌ عید غدیر تعیین کننده نوع حکومت و سیاست صدر اسلام و بعد از آن بوده و اصل بحث ولایت و امامت است.

وی عنوان کرد: عید غدیر نشان دهنده عمق نگاه پیامبر اسلام به مکتب اسلام و فرمانی است که خداوند بزرگ صادر کرده بود که حضرت امیر را به عنوان جانشین و ولی مومنین انتخاب کنند .

چمران گفت: ارزش حکومت اسلامی از اینجا مشخص می شود و بسیاری از اختلافات در همین جاست.

وی افزود: چه اهل تشیع و چه تسنن که این موضوع را قبول دارند، اما در نوع گزینش اختلاف دارند ولی نباید این اختلاف عمیق شود و براساس احادیث روایات بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت علی ابن ابی طالب (ع) یکی از جشن های مهم است، یادآور شد: جشن بزرگی به این مناسبت فردا در تهران برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین روز تاسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها