انتقاد چمران به طرح سران قوا درباره تامین مالی مسکن‌سازی/ پول کم آوردند و گفتند از کجا برداریم، گفتند از شهرداری!

رئیس شورای شهر تهران به طرح دولت برای اختصاص بخشی از سهم مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت مسکن واکنش نشان داد و گفت: پول کم آوردند و گفتند از کجا برداریم از بودجه شهرداری‌ها.

انتقاد چمران به طرح سران قوا درباره تامین مالی مسکن‌سازی/ پول کم آوردند و گفتند از کجا برداریم، گفتند از شهرداری!
کد خبر: 559134
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۰:۱۶:۰۰

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران  در واکنش به پیشنهاد قائمی درباره اختصاص بخشی از مالیات بر خانه‌های خالی، با اشاره به اینکه قرار بوده در شورای سران سه قوه این مسأله مطرح شود که یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها که اکثرشان فشل هستند و از آنها گرفته شود و به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد که به مسکن سازی بپردازند، گفت: پول کم آوردند و گفتند از کجا برداریم گفتند از شهرداری!

به گزارش فارس، وی ادامه داد:  هرساله یک هجومی می آورند به این مالیات، زمانی وزارت بهداشت و وقتی وزارت آموزش  در حالی که مالیات بر ارزش افزوده اصل‌س برای شهرداری‌ها بوده است.

چمران گفت:  آمدند جمع کردند و گفتند تجمیع عوارض باشد و الان هر ساله متأسفانه پیشنهاداتی برای کاسته شدن از این مالیات می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد: محمدباقر قالیباف که بر مسائل شهرداری‌ها واقف است و همین طور رئیس قوه قضائیه که از این موضوع آگاه است، نگذارند  این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: زمین های خالی هم باید عوارض به شهرداری پرداخت کنند، چون به شهر آسیب می‌رساند اما این عوارض متأسفانه لغو شده است و شامل مالیات بر ارزش افزوده شد و حالا هم می‌خواهند بخشی از خود مالیات را بزنند.

چمران اظهار داشت: اگر  این طرح عملیاتی شود واکنش نشان می‌دهیم چون این کار به ضرر شهرداری‌هاست و چون ۷۰ درصد مردم در شهرها هستند، آسیب عمومی وارد می‌شود.

وی افزود: شوخی که نیست اگر این پول نرسد شهرداری‌ها اداره نخواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها