کد خبر: 559119
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۹:۲۳:۲۷
| |

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران:

پایتخت از لحاظ شرایط زلزله در وضعیت نامناسبی قرار دارد

رئیس شورای شهر تهران ضمن هشدار درباره ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله گفت: پایتخت از لحاظ شرایط زلزله در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

 پایتخت از لحاظ شرایط زلزله در وضعیت نامناسبی قرار دارد
کد خبر: 559119
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۰۹:۲۳:۲۷

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: امیدوارم خداوند به ما توفیقی دهد که ما نیز راه شهدا را ادامه دهیم.

به گزارش فارس، وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری تربیت دانشجویانی است که در تراز شهید چمران باشند.

چمران گفت: اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و این روز را به تمامی دست اندرکاران این سازمان تبریک می گویم.

وی در ادامه یادآور شد: ما هنوز نتوانستیم در کشور کارهای درست و اساسی در مسیر تبلیغات اسلامی انجام دهیم و واقعیت اسلام را به خوبی برای مردم تبیین کنیم و امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند در این زمینه توفیقات بیشتری بیابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ایمنی تهران در برابر زمین لرزه گفت: امروز سال روز زلزله بزرگ منجیل است این زلزله تأثیرات بسیاری در شهرهای مختلف برجای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ زلزله در شرایط مناسبی نیست، باید آنچه را که می‌سازیم مقاوم باشد و این وظیفه همه ما و نه تنها یک بخش یا سازمان است که سازه‌هایی مقاوم بسازیم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از ساختمان‌ها را می‌بینیم که قبل از ساخت فرو می‌ریزند و برخی گمان می کنند ساخت یک اسکلت کافی است.

چمران تأکید کرد: وظیفه انسانی، اسلامی و ملی ما این است که نیرو و منابع مالی کشور خود را هزینه نکنیم که تنها ظاهر آراسته ای بسازیم بلکه باید ساختمان ها درست و منطقی ساخته شوند؛ ساختمان متروپل به این دلیل فرو ریخت که قوانین ساخت و ساز در آن رعایت نشد و دیدیم که چه عوارض وحشتناکی به دنبال داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها