کد خبر: 560658
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۰۸:۵۳:۰۲
| |

ابتلای 6 گیلانی به تب کریمه کنگو

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای 6 گیلانی به تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: پنج نفر از این افراد اهل رودسر و یک نفر در املش بوده است.

ابتلای 6 گیلانی به تب کریمه کنگو
کد خبر: 560658
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۰۸:۵۳:۰۲

سید اسماعیل نورصالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در رشت با اشاره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو در گیلان، اظهار کرد: تاکنون در کل استان گیلان ۲۳ نفر ازنظر ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو با توجه به علائم اعلام شده موردبررسی قرارگرفته‌اند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه بیشترین ابتلا به این بیماری در شهرستان رودسر بوده، افزود: رودسر با ۱۸ موردبررسی بیشتر میزان افراد مشکوک به این بیماری را داشته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ۱۸ موردبررسی شده در شهرستان رودسر جواب آزمایش ۹ نفر منفی، چهار نفر در حال بررسی و پنج مورد مثبت اعلام شده است.

نورصالحی با اشاره به اینکه املش نیز جز شهرهایی بوده که یک موردبررسی قرارگرفته و آن مورد نیز مثبت اعلام شده است، گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۳ موردبررسی شده ۶ مورد مثبت ابتلاء به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شده است.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرهای رشت، سیاهکل، رودبار و لنگرود نیز مواردی مشکوک به تب کریمه کنگو شناسایی و موردبررسی قرارگرفته‌اند که همه این موارد منفی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها