امام جمعه گرگان:

حذف «ارز ترجیحی» نظر همه اقتصاددان هاست/ رسانه‌های معاند همیشه ساز ناکوک می‌زنند

امام جمعه گرگان با اشاره به نظر اقتصاددان ها مبنی بر لزوم حذف "ارز ترجیحی"، گفت: تصمیم امروز دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه ها در راستای خدمت به مردم و برداشتن مفاسد عمومی است.

حذف «ارز ترجیحی» نظر همه اقتصاددان هاست/ رسانه‌های معاند همیشه ساز ناکوک می‌زنند
کد خبر: 552658
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۵:۴۰:۳۷

سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: تمامی اقتصاددانان به حذف ارز ترجیحی تاکید دارند، ارز دولتی بیشتر مورد تقاضا بود و عده‌ای به واسطه آن کالاها را ارزان می خریدند و به کشورهای همسایه قاچاق می‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ارز ترجیحی مفاسدی به همراه داشت، افزود: دولت سیزدهم تصمیم گرفت به جای آنکه یارانه را به افراد سودجو بدهد تا چنین مفاسد و رانتی ایجاد شود طرح حذف ارز ترجیحی را اجرایی کرد تا از طریق آن یارانه را در اختیار مردم قرار دهد.

تشدید نظارت ها بر بازار ضروری است

امام جمعه گرگان تاکید کرد: دولت تا جایی که ممکن است باید فشار طرح "حذف ارز ترجیحی" را از روی دوش مردم به ویژه طبقات ضعیف و کم‌برخوردار جامعه بردارد تا این افراد بتوانند بدون دغدغه معیشت به زندگی خود ادامه دهند.

نورمفیدی با بیان اینکه گاهی اوقات ممکن است در جریان اجرای این طرح عده‌ای دست به سودجویی و اخلال بزنند، متذکر شد: دولت باید نظارت کامل و دقیق داشته باشد و در کنار آن به  طبقات ضعیف جامعه کمک کند تا معیشت مردم دچار مشکل نشود.

وی به شایعه‌پراکنی و سنگ‌اندازی رسانه‌های معاند اشاره کرد و افزود: در آن زمان هم که  تصمیم به ایجاد ارز ترجیحی گرفته شد رسانه های معاند دست به انتقاد زدند و حالا که تصمیم بر حذف ارز ترجیحی است باز هم مخالفت می‌کنند؛ رسانه های معاند و خارج‌نشین همیشه درصدد هستند که علیه کشورمان، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت و مردم ایران تصمیم بگیرند و توطئه کنند؛ آنها هیج‌گاه از ملت ایران طرفداری نمی‌کنند.

هدف دولت از اصلاح نظام پرداخت یارانه خدمت به مردم است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز در مقطع حساسی قرار داریم، بیان کرد: گاهی اوقات در کشورمان در مقطعی از زمان اشتباهات تاریخی رخ داده است که اثرات منفی آن اشتباه سال‌ها بر جامعه سایه انداخته است امروز نیز در مقطع حساس و تاریخی قرار داریم و دشمن از درون و بیرون هجمه های خود را افزایش داده تا به اهداف شوم خود دست یابد.

نورمفیدی تاکید کرد: تصمیم امروز دولت در حذف ارز ترجیحی در راستای خدمت به مردم و برداشتن مفاسد عمومی است اما در عین حال ممکن است مشکلاتی در روند اجرای طرح به وجود بیاید که باید به حداقل برسد.

وی پیشاپیش با گرامیداشت روز فتح خرمشهر، گفت: امام راحل پس از فتح خرمشهر فرمودند این اتفاق یک معجزه الهی بود و خرمشهر را خدا آزاد کرد، همچنین رهبر معظم انقلاب در یوی از دیدارها با جوانان به خرمشهر و فتح خرمشهر اشاره کردند و فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، کسی تصور نمی کرد خرمشهر آزاد شود ولی با حمایت و پشتیبانی خداوند و مردم آزاد شد و خرمشهرهای دیگری در پیش داریم که باید فتح شود.

امام جمعه گرگان یاد و خاطره شهدا دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و اضافه کرد: فتح میدان علم، دانش، فناوری، هوافضا، نظامی و دفاعی و زمینه های مختلف خرمشهرهای دیگری است که پیش‌روی ملت ایران قرار دارد.

روحانیت میراث بزرگ رسول الله (ص) است 

نورمفیدی به نقش‌آفرینی روحانیت در میدان های مختلف اشاره کرد و افزود: بلافاصله پس از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی آغاز شد و تمامی اقشار جامعه از یک پیرزن که با تخم مرغ به کمک رزمندگان می شتافت تا کوه‌نشین، کشاورز، کارگر، کاسب، دانشگاهی، روحانیت و غیره برای پیروزی ایران در دفاع مقدس پیشگام بودند و به تکلیف خود عمل کردند که از جمله این گروه‌ها روحانیت بودند.

وی با بیان اینکه در دوران امام صادق(ع) شاگردان زیادی تربیت شدند و روحانیت عالیقدری در طول تاریخ لباس پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را حفظ کردند که شیخ مفید، شیخ طوسی و غیره از جمله این علمای بزرگ هستند و با شکل گیری حوزه های علمیه علمای بزرگی همانند امام راحل، آیت الله بروجردی و .... پا به میدان گذاشتند.

امام جمعه گرگان روحانیت را میراث بزرگ رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: امروز حوزه های علمیه با زحمات علمای بزرگ به عنوان میراث به دست ما رسید و روحانیت در کنار اقداماتی که در حوزه تبلیغ و ترویج دین داشتند در حوزه جهاد نیز حضور داشتند طوری‌که در دوران چپاول انگلیسی ها اسلحه به دست گرفتند و مقابل آنها ایستادند و دوران دفاع مقدس نیز روحانیت شیعه و اهل سنت ۴ هزار شهید تقدیم کرد.

مختومقلی عاشق اهل بیت علیهم السلام بود

نورمفیدی با گرامیداشت یاد و نام شاعر پرآوازه ترکمن مختومقلی فراغی، افزود: اشعار این شاعر شهیر به زبان ترکمنی است، اما علاوه‌بر آنکه یک شاعر بود یک عارف، مومن راستین، وطن دوست و علاقه مند به وحدت امت اسلامی بود و علاقه شدیدی به اهل بیت(ع) داشت و یاد اهل بیت(ع)از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) در اشعار او یاد شده و حتی در جایی از ائمه اطهار طلب شفاعت می کند که این اظهار ارادت قابل تعظیم، تکریم و تجلیل است.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم نسل جوان ما بزرگان را فراموش کند، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند رابطه ملت ها را با گذشتگان و تاریخ‌شان قطع کند لذا باید از بزرگان، علما و گذشتگان تجلیل شود تا نسل جوان با اصالت و هویت و تاریخ خود آشنا شوند و احساس بی‌هویتی نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها