کد خبر: 552345
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۱:۰۸:۴۵
| |

کوشکی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا:

در حذف ارز ترجیحی وجه رسانه‌ای، امنیتی و اجتماعی نادیده گرفته شد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در موضوع حذف ارز ترجیحی، باید چند جامعه‌شناس حاذق، چند سیاست‌مداران مسلط به سیاست داخلی، چندتن از اهالی رسانه‌ و چندتن کارشناس امنیتی نظر می‌دادند.

 در حذف ارز ترجیحی وجه رسانه‌ای، امنیتی و اجتماعی نادیده گرفته شد
کد خبر: 552345
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۱:۰۸:۴۵

حذف ارز ترجیحی ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است؛ از یک‌سو مردم نگران از گرانی‌های اخیر هستند و از سوی دیگر اعتراضاتی در برخی نقاط کشور انجام شده است اما راه حل حفظ امنیت و بازگرداندن آرامش به مردم چیست؟

به گزارش مثلث آنلاین،  محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «وقتی قرار است تحولی رخ دهد، باید همه‌جانبه باشد؛ به این معنی که نمی‌شود گفت یک موضوع کلان در اقتصاد رخ دهد اما از جنبه‌های دیگر موضوع غافل شد. این‌طور نیست که بگوییم می‌خواهیم جراحی بزرگ انجام دهیم اما فقط بر یک زمینه جراحی تمرکز کنیم و وجوه دیگر را نادیده بگیریم. در حذف ارز ترجیحی نگاه دولت صرفا اقتصادی بود و ابعاد دیگر مانند وجه رسانه‌ای، امنیتی و اجتماعی نادیده گرفته شد و به نوعی نگاه دولت در اقدام اقتصادی اخیر همه‌جانبه نبود».

او ادامه داد: «این الگوی جراحی اقتصادی یعنی حذف یارانه‌ها در دوران آقایان هاشمی، احمدی‌نژاد و روحانی اجرا شد که هر سه بار خطا بود و حالا هم این خطا باز هم تکرار می‌شود و در هر دفعه ایراد کار آن بوده که به موضوع صرفا اقتصادی نگاه شده است. در موضوع حذف ارز ترجیحی، باید چند جامعه‌شناس حاذق، چند سیاست‌مداران مسلط به سیاست داخلی، چندتن از اهالی رسانه‌ و چندتن کارشناس امنیتی نظر می‌دادند تا از پیامدهای بعدی جلوگیری می‌شد اما دولت صرفا با تکیه به نظر اقتصاددان‌ها این کار را انجام داده است».

این فعال سیاسی درباره برخی اعتراضات اخیر بیان کرد: «ماهیت اعتراضات کنونی با اعتراضات سال98 فرق داریم. اکنون کل فضای مجازی و شبکه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی همگی مشغول نگران‌کردن مردم هستند. از سوی دیگر تصمیم ناقص دولت هم بر نگرانی مردم دامن می‌زند و وقتی این میزان مردم در معرض نگرانی باشند، اعتراض می‌کنند».

او درباره عملکرد رسانه‌های دولتی هم اظهار کرد: «رسانه‌های دولتی به هیچ‌وجه عملکرد مناسبی نداشته‌اند. به هیچ‌وجه رسانه‌های دولتی مردم را قانع نکرده‌اند در شرایط خلأ اقناع‌سازی مردم رسانه‌هایی مانند اینترنشنال، voa، بی‌بی‌سی، من‌وتو و رسانه‌هایی مانند اینها که دشمنی با ایران و مردم ایران دارند، عرصه را به دست می‌گیرند و سعی می‌کنند فضا را متشنج کنند و وقتی از هیچ کارشناس امنیتی هم در موضوع حذف ارز ترجیحی نظر گرفته نشده، مردم اعتراض می‌کنند».

کوشکی در پایان گفت: «امیدوارم دولت حداقل رفتار دقیق‌تری نسبت به همه ابعاد تصمیم اقتصادی اخیر داشته باشد تا هم مردم را قانع کند و هم اقداماتی انجام دهد که درد جراحی اخیر اقتصادی برای مردم کم شود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها