کد خبر: 552657
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۵:۲۷:۴۰
| |

امام جمعه زنجان:

ارتقای قدرت دفاعی ایران با وجود جوانان غیور آن محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید نسبت به افزایش جمعیت اهتمام جدی داشته باشیم چرا که قدرت دفاعی و صنعتی در کشور از قبل وجود جوانان غیور محقق می‌شود.

ارتقای قدرت دفاعی ایران با وجود جوانان غیور آن محقق می‌شود
کد خبر: 552657
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۵:۲۷:۴۰

علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: امام مسلمین دلسوزانه نسبت به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرده اند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه پیرشدن جمعیت ایران خوشحالی دشمنان را به دنبال دارد، اظهار داشت: در اسرائیل شهروندان موظف به داشتن حداقل چهار فرزند هستند درحالیکه در ایران جمعیت رو به کهنسالی می رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سال ۹۲ آژیر خطر جمعیت در ایران به صدا درآمد و سقط جنین ها نیز برنامه ای از برنامه های دشمنان است.

خاتمی تاکید کرد: از دیگر خطرات کهنسال شدن جمعیت کشور کمبود نیروی کار جوان و توانمند است و این درحالی است که در روستاها بسیاری از کشاورزان سالخورده شده و تا چند سال محدود توانایی انجام کار را دارند.

وی ادامه داد: در مقطعی در کشور نیروی کار خارجی داشتیم و این موجب تضعیف قدرت دفاعی نیز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: وجود قدرت دفاعی در کشور با حضور جوانان محقق خواهد شد که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

خاتمی یادآوری کرد: در زنجان با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۵۳۵ جوان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی به وقایع سیاسی اول خرداد ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: محاصره‌ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ‌وسیله‌ آمریکا در این روز انجام شد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لطمه‌ بزرگی به حیثیت استکباری آمریکا وارد آورد که اقدام به بلوکه کردن دارایی‌ های ایران، قطع روابط سیاسی و نظامی، تبلیغاتی و حربه‌ تحریم اقتصادی کردند.

خاتمی سوم خرداد را سالروز فتح خرمشهر بیان کرد و اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس عظیم ترین حرکت فتح خرمشهر بود که باید به عنوان الگو ماندگار باشد.

وی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ را سالروز وفات علم ربانی آیت اله بهجت عنوان کرد و افزود: وفات بزرگترین معلم اخلاق آیت اله فاطمی نیا را تسلیت می گویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها