کد خبر: 548401
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۳:۱۲
| |

امام جمعه کاشان:

سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است / سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است، گفت: خدمت به اسلام و قرآن تحت فرماندهی کل قوا افتخار است.

سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است / سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 548401
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۳:۱۲

امام جمعه کاشان با بیان اینکه سپاه بزرگترین سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی است، گفت: خدمت به اسلام و قرآن تحت فرماندهی کل قوا افتخار است.

به گزارش تسنیم، سیدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان ضمن اشاره به حدیث از امام حسن عسگری(ع) در مورد یتیم اظهار داشت: امروز ایام شهادت امام علی(ع) است و از رو با شهادت آن حضرت تمامی شیعیان یتیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه یتیم معنوی فردی است که از امام خود دور افتاده باشد، افزود: لازم است استعدادهای خوب از خانواده‌های اصیل به حوزه‌های علمیه سوی پیدا کنند تا عَلَم دین همچنان برافراشته باشد.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نظر امام راحل در مورد این نهاد نظامی ابراز داشت: نهاد مقدس سپاه به حق از بزرگترین سنگرهای دفاع از ارزش‌های اسلامی بوده و خواهد بود؛ نیروهای مسلح ما امروز افتخار دارند تحت فرماندهی کل قوا به اسلام و قرآن خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر امدادهای الهی نصیب این ملت می‌شود به دلیل این اتحاد و همدلی است، گفت: پنجم اردیبهشت 59 سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس است و این عملیات با رمز پنجه عقاب انجام شد و بر اساس اظهارات فرماندهان آمریکایی این عملیات 100 بار انجام شد و روزی سه الی چهار ساعت تمرین تیراندازی انجام شده بود.

حسینی ضمن اشاره به عملیات سه ضلعی مستکبران علیه اسلام تصریح کرد: یکی از این اضلاع عملیات حمله فرهنگی در سوئد و حتک حرمت علیه قرآن، ضلع دیگر دستگیری صدها فلسطینی و ضلع سوم سوء قصد علیه سه روحانی در حرم مطهر رضوی است که با اقدامات صورت گرفته توطئه دشمنان خنثی شد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی بن ابی طالب(ع) تاکید کرد: خجالت می‌کشیم برخی مسئولان اقداماتی خارج از عرف انجام می‌دهند که به اسلام و دین ضربه می‌زند و امیدواریم در آینده شاهد این موارد نباشیم.

ماجرای طبس از معجزات الهی است

علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود با  تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) اظهار داشت: دوم اردیبهشت سال 58 از سوی امام راحل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد تا وظیفه حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بر عهده این نهاد انقلابی باشد.

امام جمعه بادرود گفت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت حکیمانه حضرت امام در ماه‌های اول انقلاب اسلامی بود؛ نهادهای نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند لذا تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهاجمات و تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود و حضرت امام این ضرورت را به موقع و به خوبی درک کرده و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر فرمودند.

خطیب جمعه بادرود ضمن اشاره به پنجم اردیبهشت که یادآور شکست مفتضحانه و ذلت بارتوطئه آمریکایی در صحرای طبس است، گفت: از جمله معجزه‌های الهی، همین اسارت خفت‌بار نیروهای آمریکایی درمیان طوفان شن است و این روز فراموش‌ناشدنی یاد آور حمایت خداوند از ملتی است که سال‌های سال فداکاری کردند و سختی‌هایی را در جهت تحقق اسلام ناب محمدی تحمل کردند.

قاسمی به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: وظیفه آحاد مسلمانان جهان است که در روز جهانی قدس فریاد حمایت از مظلومان و همچنین فریاد محکومیت ظالمان را سر دهند و لازم است نمایش باشکوهی در روز قدس برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها