امام جمعه خرم آباد:

دولت مانع گرانی‌های بی منطق شود/ احداث سد معشوره مطالبه مردم لرستان است

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه دولت مانع گران‌های این روزها شود، گفت: رییس جمهور می‌داند و بداند مردم به ویژه برخی اقشار به لحاظ معیشتی در وضع دشواری قرار دارند و انتظار دارند که دولت مانع گرانی‌های بی منطق شود، گرانی‌هایی که به وسیله سودجویان، دلالان، محتکران کم فروشان فاسد بر مردم تحمیل می‌شود.

دولت مانع گرانی‌های بی منطق شود/ احداث سد معشوره مطالبه مردم لرستان است
کد خبر: 550372
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۶:۲۲:۳۳

سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به جلسه شورای سیاست گذاری برگزاری کنگره بزرگداشت 6544 شهید استان اشاره کرد و افزود: انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین پیش قراولان به سمت آرمان‍‌های اسلامی، ارزشی و دینی هستندف بنابراین ما در هر عصر و زمانی وهر نسل و دوره‌ی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

به گزارش فارس، وی بیان کرد: شهدا به ما نیازی ندارند زیرا آنها متنعم به نعمت‌های الهی هستند و در نزد خداوند رزق و روزی دارند، درواقع این ما برای رسیدن به قله‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی نیازمند راه شهدا هستیم.

خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه برای برگزاری کنگره بزرگداشت 6544 شهید لرستان نیاز به همکاری دولت و ملت است، عنوان کرد: این کنگره که سال 1402 در استان برگزارمی‌شود، به جز سه استان در همه استان‌ها برگزار شده است.

شاهرخی خاطرشان کردک برگزاری کنگره 6544 شهید استان نیازمند همکاری و کمک فکری، معنوی، فرهنگی، علمی، دینی، پژوهشی، آموزشی و مادی است، بنابراین از خیران و نیکوکاران دعوت می کنم برای برگزاری بهتر کنگره همه پای کار بیاند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به روز 8 شوال روز تخریب و هتک حرمت نبوی به وسیله آل سعود در سال 1305 عنوان کرد: در سال‌هایی که کشور ما هم در وضع بحرانی قرار داشت، اولین پادشاه عربستان ملک عبدالعزیز سرزمین را تصرف و اماکن مقدس مکه و مدینه را تخریب کرد، این جنایت سعودی و وهابی با پیگیری علمایی به ویژه شهید مدرس و در مصر با دخالت دانشمندان و مفتی های مصر با واکنش هایی رو برو شد حتی در اعتراض به این کار سفر حج را ممنوع کردند.

وی افزود: شهید مدرس به دنبال تشکیل کمیسیون دفاع از حرمین شریفین بود اما به دلیا عادی سازی روابط رضا خان با عربستان این کمیسیون تشکیل نشد، البته آنچه مهم است حب خاندان عصمت و طهارت و نفرت شیعیان از آل سعود است که در راهپیمایی اتربعین و برائت از مشرکان به خوبی خود را نشان می‌دهد.

شاهرخی به هفته بزرگداشت معلم هم اشاره کرد و گفت: با گذشت 40 سال از انقلاب در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه اسایتد و مدیران دانا، توانا، متعهد و انقلابی تربیت شده‌اند که می‌توان با بهره‌وری درست از ظرفیت‌هایی که دارند آینده خوبی را با تربیت دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب برای استان و کشور رقم زد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به وزارت نیرو خاطرنشان کرد: کسانی که در وزارت نیرو هستند بدانند که احداث سد معشوره یا همان گاو شمار، سدهای در حال مطالعه و سدهای در دست ساخت و اتصال شبکه‌های آبیاری از این سدها به زمین‌های کشاورزی جزو مصوبات رییس جمهور است.

وی بیان کرد: بهره‌مندی استان از سد بختیاری چه در مرحله ساخت و چه در بهره‌برداری نیز از نکاتی است که کارشناسان وزارت نیرو باید به آن توجه کنند، سد بختیاری در استان قرار دارد بنابراین مردم باید از آن بهره‌مند شوند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری و معاونان وی می‌دانند که احداث سد معشوره با مخزن یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب مطالبه همه مردم استان است، بنابراین مردم در انتظار شروع به کار این سد هستند و این را هر روز تا نتیجه نهایی دنبال می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه کسانی که در وزارت نیرو هستند هر چه زودتر کار احداث را شروع کنند تا همه روستاها و شهرهایی که در پایین دست سد قرار دارند بر اساس ضوابطی که تعیین می‌شود از آن استفاده کنند، گفت: احداث این سد در سال‌های پربارش مانع خسارت سیل به لرستان و خوزستان می‌شود و در خشکسالی به کمک کشاورزان می آید، درواقع از سد معشوره یا گاو شمار هر دو استان بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه خطبه‌ها گفت: باید اعتراف کنیم برخی از رویدادها مانند قیمت فعلی خودرو در شان و تراز مردم انقلابی و نظام جمهوری اسلامی نیست، آن هم خورودهایی که با استانداردهای لازم فاصله دارند این با عزت و غرور ملی ناسازگار است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه دولت برای این امور راهکارهایی پیدا کند، عنوان کرد: پس از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب افراد دانا، توانا، کاردان، انقلابی و متعهد زیادی داریم که اگر دست انسان‌های نادان و ناتوان را قطع کنیم می‌توانند مسائل و مشکلات را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شان ملت نیست که بیش از سه دهه شاهد صادرات و واردات کالاهای قاچاق باشند، اینکه گفته بشود با کمبود برخی کالاها مواجه هستیم منطقی نیست، نمی‌شود روز روشن کالاهای قاچاق از دریا و خشکی وارد و خارج شود.

 خطیب جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: این رویدادهای تلخ در این نظام باید برچیده شود و دست انسان‌های فاسد قطع شود ، تحقق این امر مستلزم کار کارشناسی و علمی است.

شاهرخی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی، بدهکاران بانکی و دریافت کنندگان حقوقی های نجومی باید از این مملکت رخت بربندد، نکته دیگر توسعه متوازن برای همه استان ها است ما می‌توانیم عرصه اقتصاد را به دست افرادی بسپاریم که نتیجه کار آنها عزت، شرافت و سربلندی ملت و نظام اسلامی است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه دولت مانع گران‌های این روزها بشود، اظهار کرد: رییس جمهور می‌داند و بداند مردم ما به ویژه برخی اقشار به لحاظ معیشتی در وضع دشواری قرار دارند و انتظار دارند که دولت مانع گرانی‌های بی منطق شود، گرانی‌هایی که به وسیله سودجویان، دلالان، محتکران کم فروشان فاسد بر مردم تحمیل می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه دولت و قوه قضاییه به شدت با گرانی‌ها‌یی که رنج مردم را در این شرایط مضاعف می‌کند برخورد کند، گفت: در چنین شرایطی است که مردم همچنان سرمایه نظام اسلامی هستند و با نجابت حمایت از دولت را ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها