یک فرمانده نظامی:

پدافند هوایی ارتش با نگاه فناورانه در اوج آمادگی است

فرمانده گروه پدافندی منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در شرق کشور گفت: پدافند هوایی ارتش با نگاه فناورانه و بهره‌گیری از توان متخصصان و فرهیختگان نظامی به اوج آمادگی و توانایی در زمینه‌های رزمی و دفاعی دست یافته است.

پدافند هوایی ارتش با نگاه فناورانه در اوج آمادگی است
کد خبر: 547393
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۷:۲۵:۳۹

سرهنگ ستاد امیرخانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گناباد، در آستانه ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: پدافند هوایی ارتش در طراحی و تولید سامانه‌های ارتباطی، دیجیتالی، راداری و موشکی، سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و جنگ الکترونیکی و جنگ نوین، تولید تجهیزات الکترونیکی و رادیو الکترونیک به موفقیت و تواناییهای زیادی دست یافته و در آمادگی کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تجهیزات نوین دفاعی پدافندی و هوایی نظیر هواپیماهای جنگنده صاعقه، یاسین، هواپیماهای بدون سرنشین و غیره  در زمره معدود نیروهای دارای فناوریهای بالای هوایی در بین کشورهای جهان است و ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش هم در انجام ماموریتهای خود طی سال گذشته بعد از پیمودن هزاران مایل توانست در مناطقی دریایی که حیات خلوت کشورهای استکباری بود حضور یابد و اقتدار و عظمت نیروهای مسلح کشورمان را به رخ جهانیان بکشد.

فرمانده گروه پدافندی منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در شرق کشور اضافه کرد: نیروهای مسلح کشور و ارتش اکنون با دکترین و استراتژی بازدارندگی دفاعی در آمادگی کامل برای دفاع از سرحدات کشور در برابر ترفندهای دشمنان قرار دارد و اجازه نمی دهد خدشه ای به استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی وارد شود.

سرهنگ خانی گفت: سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) آسمان، فضای کشورمان را امن ترین فضا در بین کشورهای جهان معرفی کرده  است و این نتیجه مجاهدتهای نیروهای مسلح و به خصوص ارتش و پدافند هوایی این ارگان است.

وی اظهار داشت: امروز یگانهای مختلف ارتش شامل نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم هستند و با فرهنگ مردمی تحت رهبری فرماندهی کل قوا در کنار آمادگی کامل برای دفاع از کشور حضور فعالی دارند که مصداق بارز آن مشارکت ۴۴۰ مرکز درمانی و ۱۳ هزار نفر کادر درمانی در تامین سلامت عمومی جامعه و در مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا بود.

فرمانده گروه پدافندی منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در شرق کشور گفت: امروز ارتش علاوه بر آنکه مظهر نظم و انضباط است، مظهر مدنیت و نظام سالم اداری و برخاسته از دموکراسی صحیح اداری است.

موقعیت پدافند هوایی شهید علایی گناباد به عنوان یکی از بخش‌های تابعه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در شرق کشور از سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده است.

منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) شرق کشور در شهرستان بیرجند قرار دارد.

شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها