امام جمعه تبریز:

روز قدس، روز پیروزی آرمان‌های انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز گفت: روز قدس، روز پیروزی آرمان‌های انقلاب اسلامی و فلسطین، نشان وحدت و قدرت مسلمین جهان است.

روز قدس، روز پیروزی آرمان‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 549457
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۶:۲۲:۳۰

سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باعث شد مسئله قدس و مردم فلسطین همیشه زنده مانده و به آرمان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای نامگذاری روز قدس، نجات مردم فلسطین از تنهایی و انزوای بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس میان مردم و جوانان فلسطینی بود.

وی بیان کرد: باید با رژیم اشغالگر صهونیستی که تلاش دارد مسئله قدس و مردم فلسطین را در جهان کمرنگ کند، مبارزه کرد و این مبارزه وظیفه هر انسان آزاده و حق طلب در سراسر عالم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بیداری اسلامی، چه در جهان و چه در منطقه از مهم‌ترین دستاورد های روز جهانی قدس است که هرسال نسبت به سال‌های قبل با شکوه و اتحاد بیشتری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس نشان دهنده قدرت مسلمین در مقابل استکبار و ابرقدرت‌ها است. امروز جامعه فلسطین از ساده‌ترین عنوان‌های حقوق بشر از جمله تعیین سرنوشت کشور خود محروم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از جمله رعایت عدالت می‌توان به مبارزه با فقر و مبارزه با فساد اشاره کرد که مهم‌ترین آنها مبارزه با فساد اقتصادی است.

امام جمعه تبریز گفت: باید با سو استفاده‌ها از منابع طبیعی که ثروت‌های عظیم ملی هستند مقابله کرد و با اهتمام بیشتری با مسئله تخریب جنگل و اراضی کشاورزی برخورد شود.

وی در خصوص سالگرد درگذشت ملکوتی گفت: ایشان ۱۴ سال در بدترین شرایط در استان ما زحمات بسزایی کشیده‌اند که ما امروز آثار آن را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ملکوتی در خصوص سازماندهی حوزه‌های علمیه و ایجاد صمیمیت، پدرانه و مدبرانه رفتار کردند.

وی تاکید کرد: شهید شفیع‌زاده افتخار آذربایجان است که در جنگ تحمیلی فرماندهی یگان توپخانه سپاه را برعهده داشت و این شهید زحمات بسیاری در خودکفایی سپاه در بیشتر عرصه ها کشید.

امام جمعه تبریز در خصوص سالگرد شهادت شهید مطهری گفت: شهید مطهری متفکر عمق اندیش و روحانی مبارز با زمان خویش و مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایشان معلمی بزرگ برای دین و کشور و متفکر دین شناس مومن و با اخلاص در زمان انقلاب بودند.

وی تاکید کرد: شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدان داری می‌کرد که مهم‌ترین دلیل آن اسلام شناسی، زمان شناسی، جریان شناسی و دشمن شناسی به موقع ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: معلمان، تربیت دهنده نسل آینده کشور هستند و باید وزارت آموزش وپرورش در خصوص مسئله معیشت این قشر زحمت‌کش به دقت عمل کند.

وی در خصوص روز کارگر اظهار کرد: امروز مسئله حل مشکلات اقتصادی کشور برعهده کارگران است و باید از این عزیزان به نحو احسن حمایت و تجلیل شود.

آل هاشم در پایان گفت: حمایت از کارگران باید زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی شود تا اقتصاد کشور هم به خودکفایی رسیده و هم به دوران اوج خود برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها