کد خبر: 549940
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۴:۱۰
| |

امام جمعه گرگان:

«عید فطر» عید بندگی است/ فلسفه زکات فطره

امام جمعه گرگان ارتباط با خداوند را اساس سعادت و خوشبختی بشر دانست و گفت عید فطر عید بندگی است.

«عید فطر» عید بندگی است/ فلسفه زکات فطره
کد خبر: 549940
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۴:۱۰

سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر اظهار کرد: عید فطر عید بندگی است، هر ملتی برای خود روزهایی را به عنوان عید قرار داده و معمولا در روزهای عید دست به کارها و اشتغالات خاصی می زنند اما اعیاد اسلامی با عیدهای دیگر متفاوت است.

به گزارش ایسنا، وی بندگی و ارتباط با خدا را اساس سعادت و خوشبختی بشر دانست و افزود: در عید فطر علاوه بر شادی و نشاط معنوی مسلمانان پس از یک ماه بندگی درب خانه خدا،  روح آنها نیز تعالی می یابد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: در اسلام پس از ارتباط با خداوند به ارتباط با مردم و جامعه تاکید شده است و این مهم با دستگیری به نیازمندان در اعیاد فطر و قربان همراه است.

نورمفیدی با بیان اینکه امروزه مردم بسیاری از کشورهای اسلامی در شرایط سخت زندگی می‌کنند، تصریح کرد: مردم یمن، فلسطین و امثال آن در شرایط سختی قرار دارند و امت‌های اسلامی نمی توانند نسبت به آنها بی‌توجه باشند.

وی به ریشه و فلسفه زکات فطره اشاره کرد و گفت: توجه به نیازمندان و دستگیری از آنها در دو روز اعیاد اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، امروز همه مسلمانان وظیفه دارند نسبت به مردم مظلوم یمن، فلسطین، افغانستان و دیگر کشورها کمک کنند تا از دست ستمگران جهانی نجات یابند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دعاها برای این است که در ماه رمضان و عید فطر به بندگی خداوند نزدیک شویم، گفت: مومنان شدیدا نسبت به خداوند محبت و سپس بندگی دارند و اساس ادعیه و مناجات زنده شدن روح محبت و بندگی در قلوب مردم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها