کد خبر: 549690
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۱:۱۸:۴۱
| |

در گفت‌وگویی تلفنی مطرح شد

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه برونئی برای سفر به تهران

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه برونئی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر گسترش روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه برونئی برای سفر به تهران
کد خبر: 549690
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۱:۱۸:۴۱

در تماس تلفنی امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و داتو اریوان یوسف، وزیر امور خارجه برونئی دارالسلام، طرفین در مورد مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، بر اهمیت همکاری با کشورهای مسلمان، دوست و آسیایی در سیاست خارجی دولت جدید ایران تأکید کرد.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به دیدار حضوری وزیر امور خارجه برونئی در تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با برونئی دارالسلام استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه از فعالیت مفتی برونئی در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قدردانی و بر لزوم وحدت بین کشورهای اسلامی برای مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع مثبت برونئی در مجامع بین‌المللی، خواستار برگزاری کمیته فنی دو کشور و افزایش روابط فنی، تجاری، علمی و اقتصادی ایران و برونئی شد. 

وی در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تبادل نظر درخصوص آخرین وضعیت اوضاع در فلسطین اشغالی و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، صدای واحد مسلمانان و ملت‌های مسلمان در روز قدس را مهمترین نشانه زنده بودن آرمان فلسطین و مقاومت برای آزادی قدس شریف دانست. 

داتو اریوان یوسف، وزیر امور خارجه برونئی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از افزایش روابط در سطوح و زمینه‌های مختلف با ایران و ابراز امیدواری برای سفر به تهران، خواستار برگزاری نشست کمیته فنی دو کشور در برونئی شد و تصریح کرد: همکاری‌های دو کشور در سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد باید ادامه داشته باشد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از تشکیل جلسه ویژه سازمان همکاری اسلامی در مورد تحولات سرزمین‌های اشغالی حمایت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها