کد خبر: 544010
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۱۱:۴۸:۴۰
| |

بارش باران در غرب کشور طی امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: ۲ و ۳ فروردین علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

بارش باران در غرب کشور طی امروز و فردا
کد خبر: 544010
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۱۱:۴۸:۴۰

​رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و در ارتفاعات بارش برف طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اسفند) خبر داد و گفت: در سایر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش دما حاکم است.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه (اول فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس در استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ فروردین) علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد، گفت: پنجشنبه بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد. در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این روز در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به غرب و جنوب غرب می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و طی چهار روز آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم است همچنین تا روز دوشنبه افزایش دمای حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ اسفند) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (اول فروردین) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اسفندماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها