کد خبر: 539155
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۲۶:۲۸
| |

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا پاسخ داد:

پیش‌بینی‌های هواشناسی چه قدر صحت دارد؟

صادق ضیائیان درباره خطاهایی که در پیش‌بینی آب و هوا وجود دارد، گفت: همانطور که از اسم پیش‌بینی بر می‌آید، پیش‌بینی آب و هوا به‌طور قطع با خطا همراه خواهد بود زیرا علم احتمالات است و هیچ کس در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند ادعا کند، پیش‌بینی‌ها درست خواهد بود.

پیش‌بینی‌های هواشناسی چه قدر صحت دارد؟
کد خبر: 539155
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۲۶:۲۸

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به میزان صحت پیش‌بینی‌های هواشناسی اظهار کرد: در ایران بین ۸۰ تا ۸۵ درصد پیش بینی‌های کوتاه مدت و ۶۰ تا ۷۰ درصد پیش بینی‌های بلندمدت که به‌صورت فصلی و ماهانه انجام می‌شود، صحت دارد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان درباره خطاهایی که در پیش‌بینی آب و هوا وجود دارد، گفت: همانطور که از اسم پیش‌بینی بر می‌آید، پیش‌بینی آب و هوا به‌طور قطع با خطا همراه خواهد بود زیرا علم احتمالات است و هیچ کس در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند ادعا کند، پیش‌بینی‌ها درست خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه حداقل در دو سال اخیر با پدیده خاص هواشناسی روبرو نبوده‌ایم که پیش بینی نشده باشد، اظهارکرد: تا سه سال قبل وقتی اتفاقی در حوزه بارش‌ها رخ می‌داد همه مسئولان اعلام می‌کردند، غافلگیر شده‌ایم اما در حال حاضر این غافلگیری‌ها اتفاق نمی‌افتد. اگر امروز از هر مسئول در ارگان‌های امدادی و عملیاتی درباره بارش‌های این روزها و ماه‌ها پرسیده شود، پاسخ می‌دهد که اطلاع رسانی قبلا صورت گرفته است.

وی از پیشرفت‌های قابل توجه در سال‌های اخیر در حوزه پیش بینی آب و هوا خبر داد و اظهارکرد: سازمان هواشناسی مانند سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر همواره جای کار و بهبود دارد و باید هزینه شود تا کارهای بهتری در این حوزه صورت بگیرد.

به گزارش رادیو گفت و گو، ضیائیان در پایان گفت: علی رغم اینکه وضعیت جوی را پیش بینی می‌کنیم، همکاران در بخش هواشناسی کشاورزی حتی توصیه‌هایی را نیز به کشاورزان در قالب برنامه‌های ثابت تلویزیونی ارائه می‌دهند که برای نمونه شبکه خبر در روزهای پنج شنبه این کار را انجام می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها