کد خبر: 540898
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۷:۰۱:۵۵
| |

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش شدید دما در انتظار ایران/ بارش ها از کی آغاز می‌شود؟

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارندگی، رعدوبرق و وزش باد برای نواحی شمال‌ شرق، شرق و جنوب‌ شرق کشور، برای روزهای آتی در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌ بینی کرد.

کاهش شدید دما در انتظار ایران/ بارش ها از کی آغاز می‌شود؟
کد خبر: 540898
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۷:۰۱:۵۵

امین‌ حسین نقشینه گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود و از بعدازظهر امروز برای نواحی از شمال‌غرب، افزایش ابر و بارش پراکنده، مورد انتظار است.

به گزارش همشهری، نقشینه ادامه داد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دارند که روی ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است. جمعه گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و فعالیت آن به سواحل دریای‌خزر، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشیده خواهد شد. همچنین برای شمال استان‌های بوشهر و فارس، بارش آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: جمعه به دلیل افزایش شیب فشاری و تغییر توده هوا روی کشور برای بیشتر مناطق کشور، وزش باد و گاهی تند باد پیش‌ بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در سواحل دریای‌ خزر، افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما و جمعه و شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌ بینی شده است. همچنین جمعه در نواحی شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه ای دما رخ می‌دهد.

نقشینه افزود: امروز نیمه شرقی خلیج‌فارس و پنجشنبه تا پیش از ظهر جمعه، نیمه غربی خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران نیز پیش‌بینی شده روند افزایش نسبی دما تا فردا تداوم داشته باشد. روز جمعه نیز تهران رگبار باران و کاهش دما خواهد داشت.

به گفته نقشینه، امروز و فردا ۱۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها