کد خبر: 537020
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۱:۰۰
| |

سردرگمی مردم شهرقدس در انجام تست کرونا/ مدیر شبکه بهداشت قدس پاسخگو نیست

با اوج‌گیری سویه اُمیکرون در کشور، درخواست انجام تست تشخیص کووید ۱۹ در حال افزایش است و در شهرستان قدس با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری وجود تنها ۲ مرکز انجام تست با ساعت‌های کاری بسیار محدود موجب ازدحام و گلایه شهروندان شده است.

سردرگمی مردم شهرقدس در انجام تست کرونا/ مدیر شبکه بهداشت قدس پاسخگو نیست
کد خبر: 537020
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۱:۰۰

با اوج گرفتن دوباره بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، میزان مراجعه کنندگان جهت انجام تست تشخیص کویید ۱۹ افزایش یافته است. 

​به گزارش فارس، در شهرستان قدس با جمعت حدود ۴۰۰ هزار نفری، تنها ۲ مرکز جهت انجام تست وجود دارد که فقط در ساعات خاصی اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنند و این در حالیست که با توجه به تراکم بالای جمعیتی و مدت زمان ساعت کم کاری در این مراکز شهروندان را در ساعاتی از روز سردرگم کرده است.

مرکز سلامت نیمه شعبان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ و مرکز شهید عشرتی در خیابان امامزاده نیز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ فعالیت خود را برای نمونه‌گیری و درمان بیماری کرونا اعلام کرده است.

طی بازدید میدانی از این دو مرکز، مرکز نیمه شعبان پیش از پایان ساعت کاری تعطیل شد و این دو مرکز صرفا در ساعات اولیه صبح به مراجعه‌کنندگان به صورت دستی وقت میدهند و مرکز شهید عشرتی نیز در ساعاتی از بعدازظهر نمونه‌گیری کرونا را انجام می‌داد و در ساعاتی از روز هیچ مرکزی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست. 

درمانگاه نیمه شعبان فاقد ارائه خدمات پزشکی مانند معاینه، سرم، پانسمان و تزریقات بود و فقط تست کرونا آن هم در ساعت اول صبح، خانه بهداشت و معاینات اطفال انجام می‌داد و بیماران برای درمان می‌بایست به بیمارستان سردار شهید سلیمانی مراجعه می‌کردند.

چرا بیمارستان شهرقدس تست کرونا ندارد؟ 

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سردار شهید سلیمانی نیز که یک سال از افتتاح آن می‌گذرد، تست تشخیص ویروس کرونا برای مراجعان را انجام نمی‌دهد و صرفا به گفته کادر بیمارستان برای بیماران بدحال بستری این موضوع عملی می‌شود.

این وضعیت در انجام تست تشخیص کرونا در روزهای اخیر موجب ازدحام در تنها مرکز انجام دهنده تست از ساعات عصرگاهی می‌شود و بسیاری از مراجعان اعلام می‌کنند که مجبورند برای انجام تست به شهرهای اطراف یا مراکز درمانی پایتخت مراجعه کنند.

علی‌رغم پیگیری‌های خبرنگار فارس اما حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس پاسخگوی این مشکل و مطالبه مردمی نبود.

محسن نیکخواه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تست کرونا و تزریق واکسن در سطح شهر انجام می‌شود و تعداد مراکز واکسیناسیون به نسبت بیشتر است. 

وی درخصوص عدم ارائه خدمات پیش از ساعت پایان کار در مرکز نیمه شعبان گفت: این مرکز میبایست تا ساعت اعلام شده فعالیت داشته باشد و تعطیلی پیش از این ساعت تخلف است. 

باتوجه به میزان بالای جمعیت در شهرقدس و کمبود سرانه‌های بهداشتی، استقرار و افزایش مرکز شبانه‌روزی جهت تشخیص کرونا و افزایش ساعت کاری مراکز تشخیص از مطالبات شهروندان است و لازم است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به بهبود وضعیت بهداشت و درمان در این منطقه اقدام اثرگذار در راستای ارتقا سطح سلامت مردم داشته باشد.

همچنین بایستی دید تصمیم ستاد مدیریت کرونا شهرستان قدس به منظور مدیریت این موضوع و حفظ سلامت شهروندان در برابر سویه جدید بیماری کرونا چه خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ابوالفضل بخشی ارسالی در
    جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    سلام
    برای تزریق واکسن کرونا هرجا رفتم پاسخگو نیستن . جای تاسف داره که مراکز درمانی شهرقدس حتی در حد اطلاع رسانی باهم هماهنگ نیستن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها