کد خبر: 536870
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۹:۵۸:۳۱
| |

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

45 میلیون نفر دُز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند

اوج گیری سیر صعودی آمار کرونا تا یک ماه آینده

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متاسفانه ما در واکسیناسیون دز سوم به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و تا به امروز حدود 45 میلیون نفر دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند.

 45 میلیون نفر دُز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند
کد خبر: 536870
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۹:۵۸:۳۱

پیام طبرسی ،عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر آمار شیوع کرونا در ایران در وضعیت صعودی قرار گرفته است گفت: به نظر می‌رسد که سیر صعودی آمار کرونا تا یک ماه آینده به نقطه‌ی اوج می‌رسد.

به گزارش فارس، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ممکن است بازگشایی مدارس در یک ماه آینده – نقطه اوج کرونا – به صلاح نباشد، چرا که بازگشایی می‌تواند شدت درگیری با بیماری را افزایش دهد. اگر آمار شیوع ویروس کرونا به طور مستمر صعودی باشد، به احتمال زیاد محدودیت‌های کرونایی دوباره از سر گرفته می‌شوند.

طبرسی با اشاره به این که اکثر موارد ابتلا به امیکرون خفیف هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی از افرادِ مبتلا به امیکرون با تصور به سرماخوردگی در وضعیت غیربحرانی بهبود پیدا کنند.  برای جلوگیری از افزایش میزان شیوع بیماری در سطح کشور باید از بازگشایی‌های بیشتر صرف نظر کنیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به تاثیر ماسک در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد بدون استفاده از ماسک در اماکن مختلف تردد می‌کنند و مورد برخورد قانونی قرار نمی‌گیرند. متاسفانه ما در واکسیناسیون دز سوم به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و تا به امروز حدود 45 میلیون نفر دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند.

طبرسی با بیان این که قدرت سرایت امیکرون بسیار زیاد است، تصریح کرد: تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که دریافت دو دز واکسن کرونا، برای پیشگیری از سویه‌ی امیکرون کافی نیست.

وی افزود: «تزریق دز سوم واکسن» و «اجباری شدن استفاده از ماسک» دو راه مهم برای پیشگیری از شیوه هرچه بیشتر امیکرون در کشور هستند. با توجه به سیر صعودی آمار کرونا بازگشایی مدارس کشور به صلاح نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها