کد خبر: 530767
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۱:۱۰:۲۷
| |

علم‌الهدی:

گسترش تشیع، از نتایج تلاش‌های فاطمه(س) در عرصه انحراف‌ستیزی بود

امام‌جمعه مشهد گفت: حضرت زهرا(س) در ستیز و نبرد با انحراف، آن قدر موفق شدند که در آن زمان ۳ نفر می‌گفتند "اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله" ولی امروز روی کره زمین حدود ۴۰۰ میلیون انسان این عبارت را بیان می‌کنند. این پیروزی حضرت زهرا، عین پیروزی امیرالمومنین در جنگ‌هایی نظیر بدر و احد بود.

گسترش تشیع، از نتایج تلاش‌های فاطمه(س) در عرصه انحراف‌ستیزی بود
کد خبر: 530767
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۱:۱۰:۲۷

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حضرت زهرا، در حدیثی، امام علی(ع) را با یک ویژگی معرفی می‌کند و آن عبارت است از رزمنده بودن حضرت. از صدر اسلام تا امروز، افراد متدین همواره در مبارزه بوده‌اند. سیره ائمه(ع) را هم که مطالعه کنیم، می‌بینیم تمام عمر آنان به مبارزه با کفر یا انحراف سپری شده است. مومن نه در مقابل کفر می‌تواند بی‌تفاوت باشد نه در برابر منحرفان و دستگاه‌های انحراف‌ساز که مومنین را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی از مسیر حق منحرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حضرت زهرا(س) عامل و ریشه اصلی همه دشمنی‌ها نسبت به امام علی(ع) را وجود چند خصوصیت در ایشان معرفی می‌کنند. اول شمشیر بران علی(ع)، دوم اینکه امام در عرصه دین‌مداری و دفاع از دین استوار بود. سوم اینکه حضرت علی(ع) وقتی وارد میدان جنگ می‌شد، بدون ترس اقدام به مبارزه می‌کرد. خاصیت چهارم که در مولا بود و باعث دشمنی عده‌ای از افراد نسبت به ایشان شده بود، تنمر حضرت بود. تنمر یعنی پلنگ‌خویی. پلنگ این خصوصیت را دارد که وقتی با قدرتمندتر از خودش درگیر می‌شود، یا باید بکشد یا کشته شود. امام علی(ع) نیز یا باید دشمنان خود را می‌کشت، یا خودش از پا در می‌آمد و غیر این از مبارزه دست بردار نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این چهار خصوصیت باعث شد عده‌ای با امام علی(ع) دشمن شوند و این دشمنی خود را بعد از پیامبر عملی کنند و ایشان را از صحنه قدرت کنار بزنند. امیرالمومنین تا قبل از رحلت پیامبر، کفرستیز بودند. انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است. امام علی در عرصه کفرستیزی تنها مبارزه می‌کردند. در غزوه بدر، به تنهایی از پس کشتن ۷۰ نفر از مشرکین برآمد در جنگ احد نیز وقتی ۳۰۰۰ نفر به پیامبر حمله کردند، همه این ۳۰۰۰ نفر را امام علی(ع) متواری کردند.

علم‌الهدی بیان کرد: اما در عرصه انحراف‌ستیزی، دیگر امام علی(ع) با آن همه قدرت نتوانستند به تنهایی از عهده کار برآیند و حضرت زهرا نیز به کمک ایشان آمدند و در این عرصه، صدیقه اطهر(س) صف اول قرار گرفتند. بنا به فرموده امام باقر(ع) بعد از پیامبر همه منحرف شدند مگر ۳ یا ۷ نفر که می‌گفتند "اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله". در آن زمان تنها رزمنده میدان جنگ، حضرت زهرا(س) بودند. در آن دوران با توجه به شرایط، اگر امام علی(ع) شمشیر را از غلاف در می‌آوردند و تصمیم می‌گرفتند با جنگ مشکل انحراف را حل کنند، ریشه اسلام زده می‌شد.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا در ستیز و نبرد با انحراف، آن قدر موفق شدند که در آن زمان ۳ نفر می‌گفتند "اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله" ولی امروز روی کره زمین حدود ۴۰۰ میلیون انسان این عبارت را بیان می‌کنند. این پیروزی حضرت زهرا، عین پیروزی امیرالمومنین در جنگ‌هایی نظیر بدر و احد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها