معاون سیاسی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران:

روز جشن فرارسیدن دوران پساآمریکا در منطقه نزدیک است

معاون سیاسی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران گفت: به فضل پروردگار دور نیست روزی که ما دوران پساآمریکا در منطقه را جشن بگیریم. آغاز دوران پساآمریکا در منطقه، یعنی آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی، چراکه تنها عامل تدام حیات اسرائیل، حضور نظامی آمریکا در منطقه است و پس از اخراج آمریکا از منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

روز جشن فرارسیدن دوران پساآمریکا در منطقه نزدیک است
کد خبر: 530254
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۵:۴۶:۲۰

قاسم حبیب‌زاده ظهر امروز، ۱۳ دی‌ ماه، در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حماسه نهم دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۲ واقعه مهم دی‌ ماه است که باید هر سال گرامی داشته شود. ما از امام علی(ع) آموخته‌ایم که برای ساختن آینده باید گذشته را به خوبی بفهمیم و از رویدادهای آن عبرت بگیریم؛ لذا شناخت عواملی که باعث ایجاد فتنه ۸۸ شد، باعث می‌شود ما دوباره گرفتار فتنه نشویم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از بین عوامل ایجادکننده فتنه ۸۸ چند عامل از بقیه برجسته‌تر بود، عنوان کرد: اولین این عوامل این بود که عده‌ای دشمن را دشمن ندانستند و نسبت به آن صرفا توهم دشمنی خواندند و برنامه‌ریزی‌ها و فرصتی‌طلبی‌های او را ندیدند و هشدارهای خیرخواهان را نشنیدند. عامل دوم این بود که این افراد منافع حزبی و سیاسی خود را بر منافع ملی ترجیح دادند. عامل سوم این بود که این افراد قانون را به هیچ انگاشتند و خود را برتر از قانون دانستند و سازوکارهای قانونی نظام را به سخره گرفتند. عامل بعدی هم این بود که این افراد فصل‌الخطابی رهبری را برنتابیدند و خود را در عرض رهبری تعریف کردند، باعث ایجاد آن هزینه‌های سنگین برای کشور شدند.

معاون سیاسی بسیج مستضعفین سپاه پاسداران ادامه داد: اگر امروز هم بخشی از سیاسیون، رسانه‌ها، مدیران و مسئولان همان نشانه‌ها را از خودشان بروز دهند، این می‌تواند هشداری باشد از شکل‌گیری فتنه‌ جدید.

حبیب‌زاده بیان کرد: اولین عامل در ایجاد حماسه ۹ دی رهبری داهیانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و آگاه‌سازی گام به گام جامعه بود و بازوی این روشنگری نیز جلسات تبیینی بسیج بود و در نهایت با حضور مردمی در ۹ دی ۸۸ آن حماسه عظیم رقم خورد. در حال حاضر هم به منظور جلوگیری از ایجاد فتنه‌ای جدید، ما باید بتوانیم از این سه عامل که حماسه ۹ دی را به وجود آورد، صیانت کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم قرار دادن مکتب شهید سلیمانی به عنوان راهنمای عمل مدیران گفت: باید از مسئولان پرسید نسبت‌شان با شهید سلیمانی چیست؟ آیا به همان میزان که شهید سلیمانی از کاغذبازی و بروکراسی فراری بود، شما هم اینگونه هستید؟ آیا مانند شهید سلیمانی اخلاص عمل و تفکر راهبردی و نگاهی جامع‌گرایانه به مسائل دارید؟ آیا مانند شهید سلیمانی در هر جایی برای خدمت به کشور و نظام حاضر هستید؟

معاون سیاسی بسیج مستضعفین سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف افرادی مانند حاج قاسم کم داریم، اضافه کرد: وگرنه چرا باید حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی ما اینگونه باشد که هر از گاهی یک خبر بد در این حوزه‌ها بشنویم؟ برای حل مشکلات کشور ما باید بتوانیم افرادی مثل شهید سلیمانی را پرورش دهیم.

حبیب‌زاده با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی و به کار بردن تعبیر امتی‌ترین و ملی‌ترین فرد در مورد این شهید گفت: نظام ما از یک طرف دینی است و آرمان‌های تدوین شده و اهداف نظام که توسط امام راحل(ره) و رهبر انقلاب تنظیم شده و می‌شود، بر اساس آموزه‌های دینی است اما ما به همان میزان که برای منافع جهان اسلام انرژی صرف می‌کنیم، برای حفظ منافع ملی هم توان و وقت می‌گذاریم.

وی افزود: ما وقتی برای بیرون راندن آمریکا از منطقه تلاش می‌کنیم، هم در حال تامین امنیت مردم افغانستان، عراق و سوریه هستیم و هم به طور همزمان منافع ملی خودمان دنبال می‌کنیم. ما برای اینکه بتوانیم از موقعیت‌های اقتصادی موجود در آسیا و خصوصا منطقه غرب آسیا استفاده کنیم، باید از حتما با عنصر مزاحم، یعنی آمریکا درگیر شویم و آن را از این منطقه بیرون کنیم.

معاون سیاسی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتش ۳۰۰ هزار نفره آمریکا در افعانستان تنها برای تحقق اهداف آمریکا بود، نه برای ایجاد امنیت در افغانستان، افزود: ساده‌لوحی است اگر کسی فکر کند طالبان آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون راندند، این ما بودیم که اجازه ندادیم آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها در افغانستان پایین برود.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه هر کشوری به هر میزان که بتواند در مناسبات تجاری و اقتصادی بین‌المللی جایگاه بالاتری پیدا کند، امنیت ملی‌اش هم به همان میزان در دراز مدت تضمین‌شده است، گفت: امروزه تعریف امنیت ملی پایدار فرق کرده است؛ لذا ما هم موظفیم برای نسل آتی‌مان اینگونه فکر کنیم و سعی کنیم یکی از عوامل اصلی ایجاد امنیت تجاری دهه آینده باشیم. برای این کار باید راهبرد استکبارستیزی را در دستور کار قرار دهیم و آمریکا را به عنوان یک عنصر مزاحم، از منطقه حذف کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا تمام قوا و دستگاه‌های کشور ما در حال خدمتند اما شهید سلیمانی در این مسیر پیشرو و با تمام قوت در خدمت تامین منافع ملی بود اما ما نتوانستیم به خوبی چهره ملی سردار سلیمانی را تبیین کنیم و حال باید حتما نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

معاون سیاسی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران عنوان کرد: نابودی اسرائیل نیاز به یکسری مقدمات دارد. تحولات شگرف از دل بحران‌های عمیق به وجود می‌آید. دشمن با به شهادت رساندن شهید سلیمانی زمان نابودی خودش را به جلو انداخت و به عملیات‌های ضد آمریکایی مخالفان حضور آمریکا در منطقه مشروعیت داد. امروز روز پایان حضور نظامیان آمریکا در عراق است؛ آمریکایی که آمده بود در عراق بماند اما با ترور شهید سلیمانی میخ‌های تابوت خود را سریع‌تر کوبیدند.

وی اضافه ‌کرد: امروز بسیاری از حیات‌ خلوت‌های آمریکا در منطقه را از حلقوم نظام سلطه درآورده‌ایم و به افسران رشید جبهه مقاومت تقدیم کردیم و با بقیه مناطق خاورمیانه که تحت سلطه دشمن هستند نیز همین کار را خواهیم کرد. به فضل پروردگار دور نیست روزی که ما دوران پساآمریکا در منطقه را جشن بگیریم. آغاز دوران پساآمریکا در منطقه یعنی آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی چراکه تنها عامل تدام حیات اسرائیل حضور نظامی آمریکا در منطقه است و پس از اخراج آمریکا از منطقه نابودی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

معاون سیاسی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ۲ ماه و نیم پیش آمریکایی‌ها پاتریوت‌های خود را از عربستان خارج کردند و در حال مذاکره با روسیه برای واگذاری پایگاه اشغال‌شده التنف خود در سوریه هستند. ۱۴۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در عراق در سال ۱۳۸۰ امروز به چند هزار نفر رسیده و از افغانستان هم که اخراج شدند. همه این‌ها نشانه این است که روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن به دوران پساآمریکا و پساصهیونیست در منطقه هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها