کد خبر: 529349
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۰۴:۰۹
| |

مشاور امور زنان سازمان محیط‌ زیست:

«قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در حمایت از مادران شاغل

مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در حمایت از مادران شاغل است که امیدواریم با پیگیری و نظارت دفتر امور زنان سازمان حفاظت محیط‌ زیست به نحو شایسته انجام شود.

«قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در حمایت از مادران شاغل
کد خبر: 529349
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۰۴:۰۹

سیده مریم محمدی گفت: قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» قانونی جامع در جهت حمایت از خانواده و ترغیب فرزندآوری است و با توجه به اینکه به مدت هفت سال در کشور به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود، این امکان برای قانون‌گذار و دولت فراهم است که نواقص و محدودیت‌های قانون را پایش و اصلاح کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قانون یادشده واجد نکات مثبتی برای مادران شاغل است که دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای آن شده‌اند و با پیگیری و نظارت دفتر امور زنان سازمان حفاظت محیط‌ زیست برای بانوان شاغل این سازمان اجرا خواهد شد. 

محمدی به ماده ۱۷ قانون «جوانی جمعیت و حمایت ازخانواده» اشاره کرد و گفت : در ماده ١٧ قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»  مدت مرخصی زایمان با پرداختی حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط به نه ماه  و در صورت درخواست مادر تا دوماه در ماه‌های پایانی بارداری افزایش می‌یابد و مرخصی مزبور برای تولد دوقلو و تعداد بیشتر، دوازده ماه خواهد بود.

مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: دربند «ت»  ماده ۱۷ قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده » تأکید شده است که مادران شاغلی که از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون یادشده  فرزند یا فرزندانی به دنیا آورند، به ازای هر فرزند می‌توانند از یک تا یک و نیم سال کاهش در سن بازنشستگی برخوردار شوند همچنین برای تمامی مستخدمان که صاحب فرزند سوم تا پنجم می‌شوند نیز معادل یک سال به افزایش سنواتی مستخدم به ازای هر فرزند، اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار گفت: علاوه بر اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار، دورکاری حداقل به مدت چهار ماه در دوران بارداری لازم الاجراء است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست محمدی در پایان اظهارکرد: خوشبختانه با تأکید رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره امور خانواده و مباحث فرهنگی خانواده، دفتر امور زنان و جوانان برنامه‌های مفیدی در دستور کار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها