کد خبر: 529336
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۲:۴۳
| |

رئیس دادگستری، چهارمحال و بختیاری:

فعالان فضای مجازی از تهمت و توهین به افراد اجتناب کنند

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری توجه به صحت و درستی اخبار، حفظ حریم خصوصی افراد و خودداری از شایعه‌پراکنی را ضروری دانست و گفت: عملکرد اصحاب رسانه باید عاری از هرگونه بی‌پروایی در توهین و تهمت، افترا به دیگران و دخالت در زندگی اشخاص باشد.

فعالان فضای مجازی از تهمت و توهین به افراد اجتناب کنند
کد خبر: 529336
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۲:۴۳

احمدرضا بهرامی در نشستی صمیمی با فعالان فضای مجازی، نقش رسانه‌ها را در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به شهروندان بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: امروز نفوذ رسانه‌ها بر افکار، تصمیمات و شیوه‌ زندگی مردم حقیقتی انکارنشدنی است که این موضوع باید به عنوان یک پتانسیل برای تقویت ارزش‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

​به گزارش فارس،  به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری افزود: قطعاً رسانه در جلوگیری از ترویج ضدارزش‌ها و اشاعه‌ ارزش‌ها نقشی موثر و تعیین‌کننده دارد و لذا باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب، از تهدیدهای فضای مجازی که می‌تواند با بمباران افکار مردم، آداب، سنن و باورهای ایشان را متزلزل و تخریب کند پیشگیری کرد.

فعالان فضای مجازی اجازه ندهند اخبار اشتباه، واقعیات را به تصورات دروغین در نزد مردم تبدیل کند

بهرامی تصریح کرد: علی‌رغم وجود نواقص در قوانین و یا نحوه اجرای آنها، فعالان فضای مجازی با استفاده از ابزارهای تحت اختیار خود نباید اجازه دهند اخبار اشتباه، واقعیات را به تصورات دروغین در نزد مردم تبدیل کند.

وی با بیان اینکه فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، می‌توانند در کنار دادگستری برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیری کاربردی و برجسته داشته باشند، خاطرنشان کرد: بدون شک هرچه سطح آگاهی مردم در حوزه‌ حقوق و قضا افزایش یابد، رشد جرایم در جامعه کنترل و به تبع آن پرونده‌های کمتری نیز در محاکم تشکیل می‌شود؛ در این زمینه رسانه‌ها با گفتمان‌سازی و جهت‌دهی افکار عمومی می‌توانند مردم را به آموزش و یادگیری قوانین تشویق کنند.

مقام ارشد دستگاه قضا در استان با اشاره به این موضوع که رسانه می‌تواند با ابزارهای پرقدرت خود در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی، نقشی مثبت ایفا ‌کند، تشریح کرد: از فعالان فضای مجازی استان، انتظار می‌رود حتی‌المقدور با بهره‌گیری از این دو عنصر، دادگستری را در رسیدن به اهداف خود یاری بخشند.

بهرامی افزود: تولید محتوا با مضامین حقوقی- قضایی و انتشار آن در فضای مجازی، قطعاً سبب کاهش حجم مراجعات به دادگستری و افزایش کیفیت خدمات قضایی می‌شود و البته باید توجه داشت که استفاده از دانش متخصصانِ امر نیز در تولید محتوا امری ضروری است.

وی پایبندی به واقعیت‌گرایی و عینیت‌‌بخشی، توجه به صحت و درستی اخبار، حفظ حریم خصوصی افراد و خودداری از شایعه‌پراکنی را از مضامین مهم اخلاقی دانست و بر ضرورت رعایت آنها توسط فعالان فضای مجازی تأکید کرد.

بهرامی همچنین اظهار داشت: عملکرد اصحاب رسانه باید عاری از هرگونه بی‌پروایی در توهین و تهمت، افترا به دیگران و دخالت در زندگی اشخاص باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها