کد خبر: 528171
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۹:۱۹:۱۲
| |

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات خبر داد:

معرفی هفتگی ابزارهایی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

وزیر ارتباطات گفت: با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان عزیز کشورم در فضای مجازی، هر هفته یکی از ابزارهای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را برای پدران و مادران گرانقدر معرفی می کنم.

معرفی هفتگی ابزارهایی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی
کد خبر: 528171
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۹:۱۹:۱۲

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از زمان فراگیر شدن اینترنت و پس از آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، نگرانی از آسیبهای حضور غیر قابل اجتناب کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، به دغدغه‌ای جهانی تبدیل شده است. حتما شنیده‌اید که کنگره آمریکا، چندی پیش، مدیر اینستاگرام را برای پاسخگویی به نگرانی‌ها درباره آسیب‌های روحی و روانی این شبکه اجتماعی بر کودکان و نوجوانان احضار کرد و این شبکه مکلف شد تا تمهیداتی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کند.

وی ادامه داد: البته قریب به دو دهه است که اتحادیه بین‌المللی مخابرات در قالب طرح COP(Child Online Protection) به دنبال حفاظت از بچه‌ها در فضای مجازی است و حاصل آن تصویب قوانین مرتبط در کشورهای مختلف و پیش‌بینی ساز و کارهایی مثل «کنترل والدین بر رفتار فرزندان» در سکوها و شبکه‌های اجتماعی است.

زارع پور افزود: بنا دارم با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان عزیز کشورم در فضای مجازی، هر هفته یکی از ابزارهای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را برای پدران و مادران گرانقدر معرفی کنم تا با استفاده از این راهکارها، امکان مدیریت حضور بچه‌ها در فضای مجازی فراهم و بخشی از نگرانی‌های شما عزیزان برطرف شود.

وی در این باره ویدیویی را هم به اشتراک گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها