عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن دنبال هرج و مرج و نفوذ در ارکان نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بصیرت اهل بصیرت به دشمن اجازه ایجاد هرج و مرج نمی دهد، گفت: نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است که میثاق عملی و واضح را نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام می دهند.

دشمن دنبال هرج و مرج و نفوذ در ارکان نظام است
کد خبر: 529267
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۲۲:۰۶:۲۰

«سید علیرضا عبادی» امروز (۷ دی) در گردهمایی سیاسی فرماندهان و‌مسئولین یگان های آجا مستقر در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه نیروهای مسلح و ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه تعریف شده است.

به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد وقتی در بحث خلقت انسان برای آزمایش است، راه خیر را از شر باید بشناسد وآن راه را تبعیت کند و این تبعیت با اختیار باشد، خدای متعال در نظام خلقت در موجودات ذی حیات نیروی دفاعی آفریده، این ریشه است، حتی گیاهان نیروی دفاعی دارند، تا برسد انواع موجودات زنده حتی ذره بینی تا برسد به انسان، همانگونه که خداوند به انسان عقل، عاطفه و حواس گوناگون داده شده قوه غضبیه برای دفاع نیز داده است.

وی افزود: وقتی انسانها به ضرورتی که جزو نیاز های اولیه انسانی است و مستعد و نامتنهایی است اگر جامعه نداشته باشد حتی حرف زدن را بلد نمی شود، لذا نیاز زندگی اجتماعی جزو اولین نیاز های انسانی است، جامعه انسانی نیز باید قوه غضبیه داشته باشد تا از خود دفاع کند، این در نظام خلقت تعریف ارتش می شود که عقل و دین به این موضوع حکم می کند.

عبادی گفت: با اینکه اصل دین و فرستادگان خدا برای رحمت است، اما جهاد از ۱۰ قانون فرع دین است به عنوان یک واجب و ضروری که منکر آن کافر است، اما یک فرق کلی بین قوه دفاعیه جامعه اسلامی با جامعه غربی است که جنگ در ارتش اسلامی برای صلح است نه برای هوای نفس، ظلم و آدم کشی.

وی با اشاره به نامه سردار سلیمانی به خانواده خود که نوشته بود «من لباس نظامی نپوشیدم که آدم کشی کنم بلکه لباس نظامی پوشیدم که آدمکش ها را بکشم»، عنوان کرد: آنچه که پیامبران برای آن مبعوث شدند، وحی، نقل و منطق است، اما در کشورهای غربی اینطوری نیست، شبانه روز در کشورهای مظلوم در حال آدم کشی هستند، فرق اصولی نیروی مسلح اسلام ناب این است که دفاعش از حق و جهادش مقابله با ستمگران است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: ارتش اسلام ناب به تعبیر سردار سلیمانی با آدم کش ها دشمن است و برای جامعه انسانی امنیت ایجاد می کند که همه کارها در سایه امنیت می چرخد، امروز که به گونه های مختلف دنیا را نا امن کردند اما به برکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، کشور ایران امنیت مثال زدنی در سطح جهان دارد.

وی افزود: اسلام دینی نیست که مخصوص ایران باشد، اگر شرایط مساعدی پیش آید این امنیت را برای همه مردم دنیا می خواهیم، عقل، وجدان و دین نیز این را می گوید که قانون ما نیز مطابق با آن است، در شرع اسلامی کسی اگر خواب باشد حرام است کسی دیگر بیدارش کند ولو اینکه نمازش در حال قضا باشد مگر اینکه اجازه داشته باشد یا ولّی فردی در خانه به دلیل مسائل تربیتی باشد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: از سویی دیگر اگر انسانی در خواب به کسی ضرر مالی بزند باید غرامت بدهد، دین اسلام اینگونه است، این دین اصلا اجازه نمی دهد که به مظلومی تعدی شود، پس جایگاه ارتش جمهوری اسلامی جایگاه بالایی است، در حالی که قانونی سلسله مرات باید رعایت شود اما فرقی نمی کند از سرباز صفر تا امیر ارتش برای عقیده خود می جنگد، در صفوف نظامی سلسله مراتب باید باشد اما برده داری نمی باشد.

وی بیان کرد: اطاعت از سلسله مراتبی که بر اساس قانون است، واجب است، ارتش جمهوری اسلامی را امام خمینی(ره) کلمه طیبه نامید که به همین دلیل است، لذا جایگاه ارتش یک جایگاهی است که در عین حالی که به دید شغل می توان نگاه کرد اما اصل آن یک واجب عقلی و شرعی است و در ردیف بالاترین عبادات است و آن بالاترین مقام که شهادت است نتیجه این کار است پس پیداست که بالاترین عبادت است که محصولش بالاترین مقام است.

عبادی ادامه داد: در کشوری اگر هرج و مرج شد دیگر هیچ کار نمی شود انجام داد و همه چیز می خوابد، لذا در همه خیر ها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شریک هستند، در قالب های مختلف به اسم های مختلف دشمن سعی میکند که هرج و مرج ایجاد کند چرا که با ایجاد ناامنی و هرج و مرج می تواند بر جامعه مسلط شود.

وی با بیان اینکه بصیرت اهل بصیرت به دشمن اجازه ایجاد هرج و مرج نمی دهد، افزود: نهم دی‌ماه نیز روز بصیرت و میثاق با ولایت است که میثاق عملی و واضح را نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام می دهند، امیدواریم خداوند شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم آورد چراکه جامعه بشری به بد جایی رسیده و دزد های بین المللی و خائنین به انسان ها به هیچ چیز رحم نمی کنند و به هر طریقی جامعه های انسانی را به سلطه خود در می آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: در کشورهای اروپایی با پناهندگان بد رفتاری می کنند، رسانه های غربی بارها اعلام کنند چندین هزار کودک در فلان کشور ناپدید شد، اگر یک شب فرزند ما دیرتر به خانه آید چه حالی به ما دست می دهد اما می بینیم در اروپا ده ها هزار کودک ناپدید می شود، که برای حال جامعه بشری گریه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها