نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

«نیکزاد» شب‌ها کنار مصالح ساختمانی می‌خوابید تا به بیت المال آسیبی نرسد/ بنیاد مسکن متعلق به ولایت فقیه و حضرت آقاست

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: ولایی بودن اساسی‌ترین شرط برای انتخاب رئیس است و فردی باید انتخاب می‌شد که درون انقلاب تعریف شده باشد چرا که بنیاد مسکن متعلق به ولایت فقیه و برای حضرت آقا است و یک سرمایه اجتماعی بزرگی محسوب می‌شود.

«نیکزاد» شب‌ها کنار مصالح ساختمانی می‌خوابید تا به بیت المال آسیبی نرسد/ بنیاد مسکن متعلق به ولایت فقیه و حضرت آقاست
کد خبر: 513373
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۳:۲۸:۰۸

اعتمادآنلاین| حسین روحانی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت خدمت به انسان نیست و مرحوم تابش این توفیق را داشت و به خوبی در این باره از وی یاد می‌شود، گفت: اخیرا فردی خارج از مجموعه بنیاد مسکن با بنده تماس گرفت و گفت: در خواب مرحوم تابش را دیدم که به بنده می‌گوید به راحتی عبور کردم و دلیلش هم خدمت به مردم بود.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه پس از رحلت تابش نمی‌توانستیم کارها و فعالیت‌های بنیاد را متوقف کنیم ادامه داد: به سرعت جلسه‌ای را تشکیل دادم و با توافق وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد مجددا شورا و رییس بنیاد مسکن انتخاب شود و در آ‌ن جلسه به این نتیجه رسیدیم که آقای مهدیان به صورت موقت سرپرست بنیاد باشد تا درباره گزینه اصلی ریاست بنیاد مسکن تعیین تکلیف شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: در تمام این مدت به فعالیت‌های بنیاد در استان‌ها شتاب بخشیدیم و به طور مستمر اقدامات را رصد می‌کردیم و نه تنها کارها متوقف نماند بلکه به دلیل شرایط موجود و خدماتی که مرحوم تابش ارایه کرده بود سرعت گرفت.

روحانی‌نژاد تاکید کرد:‌ فرآیند انتخاب رییس بنیاد را قانون مشخص کرده است و بسیار شفاف و روشن است که البته خمیر مایه آن قانون فرمان حضرت امام است که همان فرمان حضرت امام به قانون تبدیل شده و با اقتضای شرایط روز کمی تفاوت کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما در تغییرات بنیاد به درون سیستم است، گفت: با مجموعه شرکت‌ها و دفاتر بنیاد در استان‌ها در این نهاد 10 هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که 75 درصد آنها از قشر تحصیلکرده محسوب می‌شوند و صراحتا اعلام می‌کنم که حتی یک ریال از هزینه‌های جاری بنیاد را دولت نمی‌پردازد و هیچ باری بر روی دوش دولت ایجاد نشده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن افزود: بنیاد مجموعه قانعی است که ماموریت بازسازی و تامین مسکن محرومان را دنبال می‌کند و البته در بخش‌های دیگر هم ورود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمایلی نداریم خود را به دولت واگذار کنیم و کارمند دولت شویم، اظهار داشت: باید همین روش و سیاست‌های بنیاد مسکن تقویت و پایدار شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: در همین مدت نشستی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و آقایان سعیدی‌کیا، شاملو و اکبر نیکیزاد طبق قانون به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند و در همین ایام پس از رحلت آقای تابش جلساتی برگزار شد تا کارها ادامه پیدا کند.

روحانی‌نژاد با اشاره به درخواست جریان‌های سیاسی برای انتخاب رییس بنیاد مسکن گفت:‌ در همین مدت جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها و مسئولان در سطوح مختلف به دلیل دغدغه‌هایی که داشتند بیش از 20 نفر را برای این سمت به ما معرفی کردند. طبق گفته شهید بهشتی ما اینها را شیفتگان خدمت می‌دانیم و نه تشنگان قدرت اما بنا بر این داشتیم رییس بنیاد مسکن از درون سیستم انتخاب شود که خوشبختانه به اتفاق آرا آقای نیکزاد به عنوان رییس بنیاد انتخاب شدند.

وی ادامه داد: البته بنده در زمانی که مرحوم تابش در قید حیات بودند گفته بودند که به دلیل طولانی بودن ریاست آقای تابش ضرورت دارد تغییر مدیریتی اتفاق بیفتد اما آقای تابش همچنان در شورا باقی بماند بنابراین در همان زمان هم آقای نیکزاد را معرفی کرده بودند که وی سابقه فعالیت‌های اجرایی را هم دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به سه شرط مهم در انتخاب رییس بنیاد مسکن گفت:‌ ولایی بودن اساسی ترین شرط برای اتنخاب رئیس است و فردی باید انتخاب می‌شد که درون انقلاب تعریف شده باشد چرا که بنیاد مسکن متعلق به ولایت فقیه و برای حضرت آقا است و یک سرمایه اجتماعی بزرگی محسوب می‌شود.

روحانی نژاد گفت: دومین شرط ما پاکدست بودن است و صراحتا اعلام کردیم هر جا کارمند و مدیر خطایی کرد او را نصحیت کند اگر آن خطا تکرار شد دیگر لحظه‌ای درنگ نکنید چرا که مردم نیازمند به ما مراجعه می‌کنند تا خدمات دریافت کنند و اگر رییس بنیاد مسکن این ویژگی را نداشته باشد به مشکل برمی‌خوریم.

روحانی‌نژاد افزود: سومین شرط ما جهادی عمل کردن است یعنی فردی مورد قبول مجموعه است که خستگی‌ناپذیر باشد باید توجه داشته باشیم بنیاد مسکن اداره نیست بلکه یک نهادی است که طرف حساب آن مردم هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اکبر نیکزاد برای این سمت گفت: آقای نیکزاد را زمانی می‌شناسم که وی شب‌ها در کنار مصالح ساختمانی می خوابید چرا که اعتقاد داشت این مصالح بیت المال هستند و نباید اتفاقی برای آنها بیفتد.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم از یک سو و با مردم نیازمند مواجه هستیم و از یک سو شاهد مدیرانی هستیم که درآمدهای قابل توجهی دارند و مردم این دو را کنار هم قرار می‌دهند و این شرایط مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما از تجربه مدیران استفاده می‌کنیم گفت:‌ هر چند که به دنبال انتخاب مدیران جوان هستیم اما این به معنای عدم استفاده از تجربه مدیران باسابقه نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه تغییرات ساختاری در این مجموعه ضروری است، گفت: اصلاح ساختاری به معنای کوچک و یا بزرگ کردن مجموعه نیست بلکه به دنبال اصلاح آن هستیم و معتقدیم منابع باید در جریان باشد و ماموریت‌های بنیاد مسکن به نحو احسن به اجرا برسد که تمام این ویژگی‌ها را در آقای نیکزاد می‌بینم از این رو آقای نیکزاد به اتفاق آرا به عنوان رییس بنیاد مسکن انتخاب شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها