کد خبر: 528945
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۳:۱۹
| |

رئیس سازمان محیط زیست:

آسمان با زمین قهر کرده و بغض می‌ورزد!

ضرب و شتم یک محیط بان در صف نانوایی

سلاجقه گفت: فرماندهی آسمان با کسی است که من و امثال من را آفریده و به مو برسد پاره نمیشود و خودش این شرایط را مدیریت میکند.

آسمان با زمین قهر کرده و بغض می‌ورزد!
کد خبر: 528945
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۳:۱۹

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در مراسم شصت و نهمین مراسم سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران که در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد در مورد آخرین وضعیت محیط زیست کشور گفت: شرایط محیط زیستی کشور خوب نیست و به جایی رسیده که اگر کسی در مورد محیط زیست صحبت کند مورد غضب بعضی‌ها قرار میگیرد، افرادی که امروز دغدقه‌ محیط زیستی دارند ۱۰۰ سال از سایر افراد جلوتر زندگی می‌کنند و این شیوه حمایت از محیط زیست شیوه پیغمبران بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلاجقه گفت: در شرایطی هستیم که آسمان با زمین قهر کرده و بغض می‌ورزد، البته فرماندهی این آسمان با کسی است که من و امثال من را آفریده و به مو برسد پاره نمیشود و خودش این شرایط را مدیریت میکند.

وی افزود: صبح فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در تماسی به من اطلاع داد که محیط بانی در یکی از استان‌های ایران که چندین بار شکارچیان رو دستگیر کرده بود در صف نانوایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سلاجقه در ادامه گفت: دولت مردمی و انقلابی با اینکه شعار محیط زیستی نداد و با شعار‌های محیط زیستی دنبال آرای انتخاباتی نبود ریاست جمهوری چندین بار گفت که توسعه فرا بر محیط زیست است، گام‌هایی که در کشور برداشته می‌شود بسیار ارزنده و مشکل گشا خواهد بود.

وی افزود: در بحث آلاینده‌های جاده‌ای کار گروهی در خدمت معاون اول ریاست جمهوری به صورت مرتب تشکیل میشود و از دیروز هم با حضور وزرای صمت، بهداشت و درمان، نفت، جهاد کشاورزی و شهردار تهران یک موضوع ۶۴ بندی در حال نهایی شدن است که حدود ۲۰ ماده آن مصوب شد.

معاون رئیس جمهوری گفت: قدم‌های بزرگی برای رفع آلاینده‌های کشور به خصوص رفع آلودگی هوا در تهران در حال برداشته شدن است که طی روز‌های آینده شاهد آن خواهیم بود، استاندار‌های مختلف که در دولت حضور پیدا میکردند، پیوست‌های محیط زیستی به آن‌ها میدادیم و سپس یک سوال محیط زیستی از آن‌ها میپرسیدیم، و در آخر به آن‌ها می‌گفتیم امروز استاندار، مدیر و مسئولی در کشور نامش ماندگار می‌شود که یک مشکل محیط زیستی را حل کند، برای مثال استاندار تهران در صورتی نامش ماندگار می‌شود که مشکل ترافیک یا آلودگی هوا را حل کند، یا استاندار استان‌های شمالی در صورتی ماندگار می‌شوند که مشکل پسماند را حل کنند.

سلاجقه گفت: دیگر بحث توسعه صنعتی و پروژه‌های توسعه مطرح نیست، چون این کره خاکی گنجایش و ظرفیت این کار‌ها را ندارد و به اندازه کافی از آن استفاده کردیم، و هم فناوری‌های نوین جایگزین شیوه‌های قدیمی شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دیگر آبی در کشور باقی نمانده تا حق آبه تالاب‌ها پرداخت شود، دعا میکنم که خداوند باران رحمتش را بر ما ببارد تا مشکلات بسیاری مانند حق ابه تالاب‌ها برطرف شود، خوشبختانه تمامی حق آبه تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور در ۳ سناریو کم آبی، میان آبی و پر آبی مشخص و ابلاغ شده است.

سلاجقه در مورد استخدام و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان محیط زیست گفت: وزارت نفت، صنعت، نیرو و سایر وزارت خانه‌های آلاینده را مکلف میکنیم بر اساس قانون از فارغ التحصیلان و کارشناسان محیط زیست استفاده و آن‌ها را جذب کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور نخبگانی وجود دارند که میتوانند مشکل کشور را حل کنند و بر من و امثال من تکلیف است که از این سرمایه‌ها استفاده کنیم جوانانی داریم که برای آب و پسماند آلاینده‌های کشور برنامه دارند، در همین راستا یک جوان نخبه هفته قبل در سازمان حاضر شد و پس از دقایقی صحبت کردن بنده و معاونین را تحت تاثیر قرار داد، امیدوارم طی روز‌های آینده بتوانم ۲۰ دقیقه از هیئت دولت وقت بگیرم تا این جوان نخبه بتواند در هیئت دولت در مورد راهکار‌های رفع مشکلات محیط زیستی مانند آلاینده‌ها صحبت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها