کد خبر: 527607
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۳:۱۸:۳۴
| |

مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران:

بودجه 1401 درد کوچکی از تهران را هم درمان نمی کند/نادیده انگاری سهم دولت در پرداخت وام و فاینانس ها

رئیس شورای شهر تهران در خصوص وضعیت تخصیص بودجه شهرداری ها از بودجه 1401 دولت گفت: با این ارقام حتی نمی توان درد کوچکی از شهر تهران را هم درمان کرد.

بودجه 1401 درد کوچکی از تهران را هم درمان نمی کند/نادیده انگاری سهم دولت در پرداخت وام و فاینانس ها
کد خبر: 527607
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۳:۱۸:۳۴

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پس از پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره  بودجه 1401 شهرداری ها از سوی دولت، گفت: قبل از اینکه بودجه به صحن هیات دولت بیاید ، با سازمان برنامه بودجه جلساتی داشتیم و موضوعاتی که به تهران ضربه واردمی کند را مطرح کردیم.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: بودجه در نظر گرفته شده از بودجه 1400 هم پایین تر بود  قرار شد شهردار تهران این مسائل را مطرح و بودجه   اصلاح شود اما باز هم می بینیم این بودجه  مشکل دار مجددا به مجلس آمده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اعدادی که در بودجه فعلی گذاشته شده است، اعدادی نیست که اصلا بتواند درد کوچکی از شهر تهران را هم درمان نمی کند. گفت: با 50 میلیارد بودجه مترو، چندمترو هم نمی توان ساخت و حتی یک واگن مترو هم نمی توان خرید.ما با بودجه های 1600 میلیارد تومانی مترو می ساختیم،  با این ارقام نمی شود مترو را توسعه داد.

چمران یکی از مشکلات بودجه 1401 دولت را نادیده انگاری سهم دولت در پرداخت  وام و فاینانس های شهرداری ها برشمرد و گفت: زمانی شهرها می آمدند در خواستشان این بود که این سهم بالاتر بورد اما در این بودجه سهم 50 درصدی دولت هم حذف شده است و اگر فاینانسی باز شود باید 100 درصدش را شهرداری ها بپردازند.

وی بودجه را قابل اصلاح دانست و گفت: دولت باید همفکری کند ما به مجلس هم نامه نوشتیم و جلساتی با آنها برگزار  می کنیم چون اگر این بودجه اصلاح نشود همه دغدغه های ما در حوزه حمل و نقل عمومی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

چمران علت این کاهش بودجه را در افزایش سهم یک درصدی شهرداری ها از عوارض  مالیات بر ارزش افزوده خواند و گفت: البته این یک درصد هم به وزارت کشور داده شده تا ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها را بخرد و در اختیار شهرداری ها قرا ر دهد. درحالیکه مشکل در نحوه خرید نیست، مشکل بودجه است.

وی درباره کاهش زمان  صدور پروانه ساخت و ساز نیز گفت: این طرح باید ظرف 2ماه از سوی شهردرای به شورا ارائه شود و  تلاش ما این است از این طریق به  الکترونیکی کردن صدور پروانه ها کمک کنیم  تا صدور پروانه سلیقه ای نباشد.

وی افزود: اگر روند صدور پروانه تسریع نشود وقت و انرژی مردم شهرداری گرفته می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها