کد خبر: 404222
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۰۷:۵۶:۰۰
| |

رئیس شورای شهر تهران:

شرکت‌های شهرداری تهران به بورس عرضه شوند

هاشمی گفت: وقتی بخش عمده سهام این شرکتها در اختیار مدیریت شهری است واگذاری آنها با انجام اصلاحات لازم مانند چابک‌سازی و تفکیک دارایی‌ها و کارآمدکردن مدیریت آنها، عملا سرمایه مدیریت شهری را به جای کاهش، افزایش می‌دهد.

شرکت‌های شهرداری تهران به بورس عرضه شوند
کد خبر: 404222
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۰۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس شورای شهر تهران ورود شرکت‌های شهرداری تهران به بورس را یک راهبرد مدیریتی سالجاری عنوان کرد و متذکر شد به دلیل ساختار پیچیده این شرکت‌ها مسیر سختی را در پیش خواهیم داشت و لازم است که اصلاح ساختار بزرگی در مدیریت شهری ایجاد شود. در مورد ورود شرکت‌های شهرداری تهران در بازار بورس با بیان اینکه عرضه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به بازار سرمایه، به عنوان یکی از راهبردهای امسال مدیریت شهری اعلام شده است، گفت: البته مقدمات فراوانی باید آماده شود.


وی با بیان اینکه برای عرضه شرکتها در بازار اولیه سرمایه و فرابورس، الزامی برای سودآور بودن آنها وجود ندارد و بسیاری از شرکتهای عرضه‌شده در این بازار زیان‌ده بوده‌اند، ادامه داد: یکی از اهداف این راهبرد این است که با انجام اصلاحات مورد نیاز بازار سرمایه مشکلات و مسایل این شرکتها برطرف شود و با چابک‌سازی و شفاف‌سازی شرکت‌ها بتوانیم آنها را کارآمد و باارزش‌تر کنیم نه اینکه بعنوان یک قلک یا محل تامین کسری بودجه به واگذاری شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری نگاه کنیم.


هاشمی افزود: وقتی بخش عمده سهام این شرکتها در اختیار مدیریت شهری است واگذاری آنها با انجام اصلاحات لازم مانند چابک‌سازی و تفکیک دارایی‌ها و کارآمدکردن مدیریت آنها، عملا سرمایه مدیریت شهری را به جای کاهش، افزایش می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران در مورد چشم‌انداز ورود شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به بازار بورس گفت: واقعیت این است که این مسیر بسیار سخت و پیچیده است چراکه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران ساختاری پیچیده و تو درتو دارند.

وی اظهار کرد: در برخی شرکت‌ها، بسیاری از دارایی‌های آنان در اختیار یکدیگر است و یا فاقد سند و قراردادهای به روز هستند و همچنین نکته دیگر مسیر حقوقی است که باید طی شود و این شرکت‌ها و سازمان‌ها، تبدیل به شرکتهای سهامی عام بشوند که در برخی موارد نیاز به مصوبه شورا، بعضا موافقت وزارت کشور و حتی مصوبه هیات وزیران و مجلس دارد، بنابراین ما با یک پروژه اصلاح ساختاری بزرگ در مدیریت شهری مواجه هستیم که البته سختی و پیچیده بودن آن نباید مانع آغاز این مسیر شود؛ چرا که با شرایط فعلی و چشم انداز پیش رو، راه دیگری برای حل بعضی از مشکلات و معضلات فعلی شهرداری به نظر نمی رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها