کد خبر: 352937
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۶:۴۶
| |

تمام خدمات ارائه‌شده به زائران غیرایرانی اربعین، رایگان بود

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیرایرانی گفت: در بدو ورود از زائران غیرایرانی استقبال خوبی انجام داده‌ایم و همچنین این را باید بگویم تمام خدمات به زائران غیرایرانی رایگان بوده است.

تمام خدمات ارائه‌شده به زائران غیرایرانی اربعین، رایگان بود
کد خبر: 352937
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۶:۴۶

اعتمادآنلاین| «مسعود محمدی» نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیرایرانی صبح امروز در جلسه مانیتورینگ وزارت کشور اعلام کرد: از سال 95 فعالیت ما تا الان آغاز شده و در قالب 98 تیم این فعالیت ادامه دارد.

او افزود: در همین راستا آمار رو به رشد و رو به افزایشی داشتیم و استقبال از زائرین غیرایرانی همیشه مورد تکریم قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: در 6 گذرگاه مرزی، 6 ستاد مردمی مستقر کرده ایم و در استان کرمان، سیستان و بلوچستان که در سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ورودی را در مرز میرجاوه را داشتیم و در مرز پاکستان بالاترین آمار ورود را داشتیم و همچنین مرز دوغارون در استان خراسان رضوی و در استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مرز میرجاوه و آستارا، بازرگان، جلفا ستادهای مردمی مستقر هستند.

او افزود: دقیقا مانند ایرانیان در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام داده ایم و همچنین این را باید بگویم تمامی خدمات به زائران غیرایرانی در ایران رایگان بوده است و بهترین نحو اسکان و پذیرایی آنها انجام شده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیرایرانی تصریح کرد: از سال 95 که اولین تجربه ما در پذیرایی زائران غیرایرانی بود تعداد 45 هزار و 772 نفر وارد کشور شده و آمار ورود زائران غیرایرانی در ماه صفر 127 هزار و 521 نفر است و در مجموع محرم و صفر 170 هزار و 619 نفر بوده است.

محمدی ادامه داد: البته این آمار احتمال دارد بیشتر هم شود چرا که افغانستانی‌ها رسم دارند تا سه روز بعد از اربعین هم به زیارت بروند.

او گفت: از جمله دیگر اقدامات ما تامین مترجم برای کاروان‌های زائران غیرایرانی در مکان‌های اسکان و مبادی ورودی و خروجی کشور بوده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی را با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی، ائمه جمعه و نیروی انتظامی انجام داده است.

محمدی ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی تمام ظرفیت اردوهای راهیان نور اعم از اردوگاه‌ها (اسکان، تغذیه و...) در اختیار زائران غیرایرانی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها