کد خبر: 246730
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۲:۰۰
| |

سرپرست شهرداری تهران:

شورای عالی استانها هم‌عرض با سه قوه کشور است

سرپرست شهرداری تهران گفت: جایگاه شوراها باید تقویت شود و شورای عالی استان‌ها هم‌عرض با سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه کشور است.

شورای عالی استانها هم‌عرض با سه قوه کشور است
کد خبر: 246730
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اگر به قانون اساسی نگاه کنید، 7 اصل قانون به موضوع شوراها می‌پردازد. شورای عالی استانها عصاره شوراهای کشور است که هم عرض با قوای مجریه، قضائیه و مقننه است.

وی افزود: تشکیل شوراها علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که داشته است، اهداف آن استفاده از خرد جمعی و حفاظت از منافع عمومی شهروندان است. شوراها اگر همین مسیر را تعقیب و ادامه دهند، قطعا ما شاهد تقویت شوراها در کشور خواهیم بود و می‌توان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

سرپرست شهرداری تهران افزود: در سال 1286 قانون شهرداری‌ها مصوب شد که جزو اولین قوانین کشور محسوب می‌شود و جالب است که بدانید در اولین انتخابات برای تشکیل بلدیه، یکی از چالش‌های مجلس، عدم حضور در این انتخابات بود. قانون فعلی شهرداری 50 بند آن در دهه 30 و 50 بند دیگر آن در طول سی سال گذشته به تصویب رسیده است.

حناچی با اشاره به اینکه از پتانسیل شوراها باید در جهت حفظ منافع مردم استفاده شود، گفت: در گذشته 30 درصد جمعیت شهری و 70 درصد روستایی بود که در دهه 90 برعکس شده است و 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد بقیه روستایی است و 50 میلیون نفر از جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند که این ثبات باید در سطح کشور رعایت شود. امیدوارم در مسئولیت شهرداری تهران شرمنده مردم پایتخت و کشور نشوم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها