«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خانه سالمندان ژاپنی، کودکان را با حقوق پوشک و شیرخشک استخدام می‌کند

یک خانه سالمندان در ژاپن برای تقویت روحیه افراد سالمند، اقدام به استخدام کودک می‌کند.

خانه سالمندان ژاپنی، کودکان را با حقوق پوشک و شیرخشک استخدام می‌کند
کد خبر: 572073
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۵:۰۰:۰۰

یک خانه سالمندان در ژاپن برای تقویت روحیه افراد سالمند، اقدام به استخدام کودک می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، یک خانه سالمندان در جنوب ژاپن آگهی استخدام شماری کودک را منتشر کرده است که وظیفه دارند با جست‌وخیز و بازی در این محل موجبات خوشحالی سالخوردگان را فراهم کنند، حقوق این کودکان نیز پوشک و شیرخشک تعیین شده است.

کودکان مذکور باید زیر چهار سال داشته باشند و والدین آنها باید قراردادی را امضا کنند که بر اساس آن، این کودکان در زمان‌‌هایی که تمایلی به حضور ندارند، به آنجا آورده نشوند.

همچنین طبق این قرارداد، کودکان کارمند هر زمان که بخواهند می‌توانند در خانه سالمندان استراحت کنند و هر زمان که گرسنه شوند نیز غذای خود را بخورند و تمامی فعالیت‌ها طبق میل این کودکان خواهد بود.

به گفته مدیر این مرکز تاکنون ۳۰ کودک برای تقویت روحیه ۱۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال استخدام شده‌اند.

او در این باره توضیح می‌دهد: صرف دیدن کودکان لبخند به روی لب سالخوردگان می‌آورد، در حالی که کودکان نیز ملزم به حضور در ساعت‌های مشخص نیستند و هیچ نوع محدودیت‌ شغلی‌ای برای آنها لحاظ نشده است.

تنها وظیفه کودکان این است که همراه والدین خود به گشت‌وگذار در داخل خانه سالمندان بپردازند و در طول مدت حضور خود در این شغل مادرشان آنها را همراهی می‌کند، گویی به یک گردش آمده‌اند.

سالمندان نیز ظاهراً از حضور کارمندان جدید ابراز خرسندی می‌کنند، برخی به این کودکان سلام می‌کنند، برخی دیگر با آنها خوش‌وبش کرده و عده‌ای هم این کودکان را در آغوش می‌گیرند.

یکی از این سالمندان می‌گوید: حضور این کودکان مرا یاد دوره‌ای انداخت که خودم مادر شده بودم.

این در حالی است که مدیر این مرکز می‌گوید: کودکان با سالمندان آشنا می‌شوند و سالمندان نیز آنها را همچون نوه‌های خود می‌دانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها