کد خبر: 579095
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۸
| |

دنیای اقتصاد:

«خط فقر مطلق» برای خانوار ۴ نفره تهرانی ۱۲ میلیون تومان است/ یک‌سوم جمعیت کشور در فقر مطلق

دنیای اقتصاد نوشت: «خط فقر مطلق» برای خانوار ۴ن فره تهرانی، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۲ میلیون تومان برآورد می‌شود.

«خط فقر مطلق» برای خانوار ۴ نفره تهرانی ۱۲ میلیون تومان است/ یک‌سوم جمعیت کشور در فقر مطلق
کد خبر: 579095
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۸

در حالی که در روزهای اخیر آمار و اطلاعاتی مبنی بر ۱۸ میلیون تومان شدن خط فقر منتشر شد، امروز روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد که خط فقر مطلق در تهران به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌های آماری حاکی از آن است که «خط فقر مطلق» برای خانوار ۴نفره تهرانی، در سال۱۴۰۱ به میزان ۱۲میلیون تومان برآورد می‌شود. البته این رقم برای نواحی مختلف، متفاوت است؛ به‌نحوی‌که خط فقر در استان سیستان و بلوچستان، برای خانوار ۴نفره به میزان ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است. تفاوت این ارقام به‌دلیل تفاوت هزینه‌ها نظیر مسکن و برخی خدمات بوده و آمار متوسط کشوری در سال۱۴۰۱ نیز رقمی معادل ۶میلیون و ۳۵۰هزار تومان گزارش شده است.

باید تاکید کرد این آمار برای «خط فقر مطلق» ارائه شده است؛ به این معنی که افراد با درآمد کمتر از این سطح، برای برآورد حداقل نیازها با مشکل روبه‌رو می‌شوند. آخرین برآوردها حاکی از آن است که حدود یک‌سوم از جمعیت کشور نیز در فقر مطلق قرار دارند. در سال‌های اخیر، برخی سیاست‌ها نظیر افزایش یارانه نقدی برای کاهش جمعیت فقیر در نظر گرفته شده است؛ اما بالا بودن سطح تورم و کاهش رشد اقتصادی در یک دهه اخیر، باعث افزایش جمعیت فقیر کشور شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها