کد خبر: 650678
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۰۶:۲۰:۲۳
| |

موج دزدی ماشین در کانادا؛ خودروهای دزدیده شده به خاورمیانه می‌آیند!

طی چند وقت اخیر، خودروها از اقصی نقاط کانادا دزدیده می‌شوند و سپس سر از خاورمیانه و آفریقا در می‌آورند تا در این مناطق که فاصله‌ زیادی با کانادا دارند، به فروش برسند.

موج دزدی ماشین در کانادا؛ خودروهای دزدیده شده به خاورمیانه می‌آیند!
کد خبر: 650678
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۰۶:۲۰:۲۳

موج سرقت ماشین به راه افتاده در کانادا دولت این کشور را وادار به برگزاری نشستی در سطح ملی برای رسیدگی به این موضوع کرده است. طی چند وقت اخیر، خودروها از اقصی نقاط کانادا دزدیده می‌شوند و سپس سر از خاورمیانه و آفریقا در می‌آورند تا در این مناطق که فاصله‌ زیادی با کانادا دارند، به فروش برسند.

به گزارش گجت نیوز، گزارش‌های دولت کانادا نشان می‌دهند که سرقت خودرو در نقاط مختلف این کشور همواره رو به افزایش است. در سال ۲۰۲۲ استان‌های کبک و اونتاریو این کشور به ترتیب افزایش ۵۰ و ۴۸.۳ درصدی دزدی خودرو را تجربه کرده‌اند. حتی در کانادای آتلانتیک هم ۳۴.۵ درصد افزایش در دزدی خودرو صورت گرفته است. طی همین سال، حدود ۹ هزار و ۶۰۰ خودرو به شکل مرموزی از منطقه کلان‌شهری تورنتو ناپدید شده‌اند و میزان سرقت ماشین از سال ۲۰۱۵ را ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند.

بنا به گزارش‌های دولتی، خودروهایی که از کانادا دزدیده می‌شوند، معمولاً به آفریقا یا خاورمیانه راه پیدا می‌کنند. آن دسته از خودروهای دزدیده شده که کماکان در خود کانادا باقی می‌مانند هم برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌شوند. مسئولان دولت کانادا از تعهد خود نسبت به همکاری با همه نهادها جهت مقابله با این معضل گفته‌اند و حتی در این راستا جلسه‌ای ویژه در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار می‌کنند.

سال گذشته فردی که پورشه 911 او سرقت شده بود، اظهار داشت خودرو خود را در دبی برای فروش دیده، اما نهایتاً نتوانسته برای پس گرفتن آن پیگیری‌های لازم را انجام بدهد. در موردی دیگر به گزارش CBC، یک شاسی بلند GMC با استفاده از ایرتگ اپل دزیده شده بود، ولی از آنجا که مسئولان سرعت کافی در رسیدگی به این موضوع نداشتند، نهایتاً این خودرو سر از امارات متحده در آورد.

پلیس تورنتو حتی اخیراً سارقانی را دستگیر کرده است که مجموعاً ۱.۶ میلیون دلار خودرو سرقت کرده‌اند. این خودروها نمونه‌های لوکس بالارده از برندهایی مثل فراری، لامبورگینی و میباخ بوده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها