کد خبر: 650029
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

دولت بایدن قصد دارد پاسخ محکمی به حمله پهپادی علیه آمریکا بدهد؛ آتش جنگ در خاورمیانه گسترده‌تر می‌شود؟

روزنامه اعتماد نوشت: فردی آگاه به مواضع ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگوهای خصوصی با نیویورک تایمز فاش کرده که به نظر می‌رسد دولت بایدن قصد دارد پاسخی محکم به حمله اخیر دهد؛ پاسخی که می‌تواند تنش‌ها را گسترده‌تر کند.

دولت بایدن قصد دارد پاسخ محکمی به حمله پهپادی علیه آمریکا بدهد؛ آتش جنگ در خاورمیانه گسترده‌تر می‌شود؟
کد خبر: 650029
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۸:۲۵:۰۰

احسان پناه‌بر_ به نظر می‌رسد که تنش‌ها در منطقه وارد فاز جدیدی شده باشد، چراکه این اولین‌بار در بیش از سه‌ماه گذشته و از آغاز جنگ در خاورمیانه است که در حملاتی مستقیم تلفاتی به سربازان امریکایی وارد می‌شود. پیش از این نیز سنتکام اعلام کرده بود که دو سرباز نیروی دریایی این کشور در دریای سرخ و سواحل سومالی ناپدید و احتمالا کشته شده باشند. باتوجه به حملات یکشنبه شب و ادامه‌دار شدن جنگ در غزه که تاکنون بیش از 26 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است، تحولات به چه سمت و سویی در حرکت خواهد بود؟

به گزارش اعتماد، آن‌گونه که نیویورک‌تایمز نوشته، تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه به بی‌ثباتی عمیق‌تر منجر شده و احتمال درگیری‌های گسترده روز به روز افزایش می‌یابد. در سال 2023، منطقه شاهد دوره‌ای از عادی‌سازی نسبی در خاورمیانه بود. در حالی که کشورهای منطقه در تلاش بودند تا ظرفیت درگیری را به حداقل برسانند، حالا معادلات متفاوت شده است.فردی آگاه به مواضع ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگوهای خصوصی با نیویورک تایمز فاش کرده که به نظر می‌رسد دولت بایدن قصد دارد پاسخی محکم به حمله اخیر دهد؛ پاسخی که می‌تواند تنش‌ها را گسترده‌تر کند.

متن کامل این گزارش را در روزنامه اعتماد بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها