کد خبر: 650405
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۱:۱۵:۳۲
| |

پهپاد مهاجم چگونه سامانه پدافندی پایگاه آمریکایی در اردن را فریب داد؟

چندی پیش حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی واقع در مرز سوریه و اردن برای مدتی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس بعد از گفت‌وگو با شماری از مسئولان پنتاگون نحوه فریب خوردن سامانه پدافندی ارتش آمریکا را افشا کرد.

پهپاد مهاجم چگونه سامانه پدافندی پایگاه آمریکایی در اردن را فریب داد؟
کد خبر: 650405
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۱:۱۵:۳۲

حدیث روشنی- چندی پیش حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی واقع در مرز سوریه و اردن برای مدتی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مساله به ویژه بعد از اعلام کشته شدن سه نظامی آمریکایی اهمیت بیشتری به خود گرفت.

در میان کش و قوس‌های مختلف مربوط به عوامل انجام این تهاجم، دلایل وقوع و واکنش‌های احتمالی آمریکا به آن، مساله دیگری هم مورد توجه برخی از رسانه‌ها قرار گرفت.

به اعتقاد برخی کارشناسان، عبور پهپاد مهاجم از سامانه پدافندی ارتش آمریکا و اصابت به این پایگاه نیاز به نگاه ویژه‌تری دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بعد از گفت‌وگو با شماری از مسئولان پنتاگون به نقل از آنها نحوه فریب خوردن سامانه پدافندی ارتش آمریکا را افشا کرد.

به زعم مسئولان آمریکایی، هواپیمای بدون سرنشین مهاجم دقیقاً در زمانی وارد حریم هوایی پایگاه آمریکایی شد که یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در همین منطقه مشغول پرواز بود. همین امر باعث شد تا اپراتورهای رادار بین این هواپیما و هواپیمای بدون سرنشین خودی دچار اشتباه شده و زمینه حمله‌اش به برج ۲۲ فراهم شود.

این مسئولان تاکید کردند، هواپیمای بدون سرنشین مهاجم در ارتفاع پایین در حال پرواز بود و همان زمان هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نیز در ارتفاعی پایین در حال فرود آمدن در پایگاه بود، از این‌رو هیچ دستوری برای واکنش به این هواپیما صادر نشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها