کد خبر: 645269
|
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۷:۴۴
| |

آگهی:

تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس

تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس
کد خبر: 645269
|
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۷:۴۴

اکثر سیستم‌های UPS تنها زمانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند که برق شبکه قطع شود و تا قبل از این که دردسر ساز شوند، کسی به فکر رسیدگی به این سیستم نیست. در آن لحظات که نیاز دارید این ups پشتیبانی سیستم شما را بر عهده بگیرد، مشکلات یا ایرادات نگهداری باتری می تواند تأثیر مخربی بر تداوم کسب و کار و ایمنی پرسنل شما داشته باشد.

اهمیت نگهداری اختصاصی باتری

بدون تعمیر و نگهداری منظم باتری، عملکرد زیرساخت برق اضطراری شما نمی تواند به طور موثر تضمین شود. مشکلاتی که ممکن است در سیستم‌های یو پی اس شما انباشته شوند و منجر به کاهش تدریجی عملکرد یا خرابی‌های فاجعه‌بار ناگهانی شوند.

تعمیر و نگهداری اختصاصی باتری UPS تنها راه برای کاهش خطر آسیب یا آسیب ناشی از قطع برق است. به این ترتیب، کارشناسان ما توصیه می کند که اطمینان حاصل کنید که سیستم های برق اضطراری شما به طور منظم نظارت می شوند.

تعویض باتری سیستم‌‌های برق اضطراری

پس از مدت زمان معینی، باتری های سیستم برق اضطراری فعلی شما باید تعویض شوند. وقتی صحبت از تعویض باتری به میان می‌آید، فلسفه این است که هر تعویضی باید منجر به سیستمی شود که نسبت به قبل نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشد، در حالی که هنوز نیازهایی را که کاربران ممکن است از آن داشته باشند برآورده می‌کند. در نتیجه، ما در صبا باتری همیشه به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه جدید هستیم تا سیستم باتری ایده‌آل را به شما ارائه دهیم.

باتری‌های یو پی اس این سری بر اساس دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه صنعت، با استفاده از بهترین فناوری تولید موجود در بازار برای ارائه حداکثر طول عمر تولید می‌شوند. این با استفاده از مدل های کامپیوتری، تولید کاملاً خودکار و تجزیه و تحلیل جامع مواد اولیه و طراحی به دست می آید. در مقایسه با سایر باتری‌های هم‌اندازه، باتری‌های صبا جریان بالا و عمر طولانی، چگالی انرژی بالاتری دارند. باتری صبا نیز در مقایسه با نمونه های مشابه موجود در بازار بسیار با کیفیت است و خرید این باتری می تواند برای شما یک انتخاب مقرون به صرفه باشد.

سیستم های باتری یو پی اس

سیستم‌های باتری، همراه با نصبی که به خوبی طراحی شده است، بخش مهمی از هر پیکربندی UPS است . اینها با هم به جلوگیری از هرگونه ضعف در سیستم حفاظت برق شما کمک می کند و در صورت قطع برق منجر به خرابی کمتر کسب و کار می شود.

اگرچه اکثر سیستم های UPS می توانند به طور خودکار باتری های خود را آزمایش کنند، اما باید تعمیر و نگهداری منظم نیز انجام شود تا از یکپارچگی نصب اطمینان حاصل شود. مهم است که به طور منظم سلامت باتری UPS خود را بررسی کنید .

خوب است به صورت دوره ای و مرتب ولتاژ رشته باتری، ولتاژ شناور باتری، بازرسی بصری پایانه ها و اتصالات از نظر خوردگی، بازرسی بصری پوشش بلوک برای شواهد خرابی سازه خارجی، دمای اتاق محیط، شرایط عمومی نصب، منبع تغذیه بدون وقفه و ... را مورد برسی قرار دهید تا اطمینان خاطر حاصل کنید باتری شما در شرایط مساعدی قرار دارد.

تعویض باتری یو پی اس

اگر خودتان یا تکنسین هایی که برای تست و برسی وضعیت سلامت باتری ها استخدام کرده اید، متوجه شدید که سیستم های باتری شما نیاز به تعویض کامل دارند، می توانید برای دریافت باتری یو پی اس مناسب سیستم برق پشتیبان خودتان با کارشناسان صبا باتری تماس بگیرید یا به نمایندگی های معتبر صبا باتری در سراسر تهران مراجعه کنید.

به لطف شهرت قابل اعتماد و سال ها تجربه، ما به عنوان بخشی از روابط مستمر خود با تامین کنندگان UPS، نرخ برتری را به دست آورده ایم تا بهترین ارزش را به مشتریان خود ارائه دهیم. ما همچنین در مواقعی که نیاز به تعویض فوری است، دسترسی کامل به موجودی انبار داریم، این امر می‌تواند به طور اساسی زمان تحویل را کاهش دهد و بار مورد نیاز شما را به سرعت آماده کند.

آنها می گویند که 80٪ از تمام خرابی های منبع تغذیه بدون وقفه به دلیل خرابی باتری است. این ممکن است در بسیاری از موارد درست باشد، اما صرفاً امضا کردن یک سفارش باتری یو پی اس جایگزین، روش درستی برای راه‌اندازی مجدد سیستم UPS شما نیست.

انواع مختلفی از اجزای مصرفی در یک سیستم UPS وجود دارد - نه فقط باتری ها. این اجزای دیگر در این دستگاه برق شامل فن ها و خازن ها (AC و DC) در مقادیر مختلف بسته به نوع UPS می باشد. مبتنی بر ترانسفورماتور یا بدون ترانسفورماتور. اگر تا به حال آتش سوزی خازن را دیده باشید، از آسیبی که فرار حرارتی می تواند به این قطعات وارد کند، می دانید، حتی با درپوش ایمنی. با بالا رفتن سن یک سیستم UPS، احتمال بیشتری وجود دارد که الکترونیک داخلی و دسته سیم‌ها دچار آسیب حرارتی طولانی مدت شده باشند. در برخی موارد شدید، می توانید این را به عنوان ترک خوردن عایق کابل یا حداقل شکننده شدن در لمس مشاهده کنید. 

آیا باید نگران بود؟ خوب شاید نه در اوایل عمر یک سیستم UPS (تا 7-8 سال) اما عمر کاری مورد انتظار یک UPS دقیقا چقدر است؟ یک دستورالعمل خوب ده تا پانزده سال با تعویض به ترتیب در حدود سال های 3-5 یا 7-8 برای باتری های سرب اسیدی با عمر طراحی پنج ساله یا ده ساله است. 

من همیشه سال 4-5 را زمان مناسبی برای بررسی تعویض یو پی اس یا حداقل برای انجام محاسبات بودجه می دانستم. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اولاً، این با میانگین عمر کاری باتری ها ارتباط دارد. در سال های 4-5 ممکن است حداقل یک بار یک باتری با عمر طراحی 5 ساله را تغییر داده باشید. 

اگر یو پی اس شما بیش از 5  سال از عمرش گذشته باشد، تقریباً بیهوده است و محاسبات تقریباً همیشه آن را ثابت می کند. تا زمانی که در سیستم‌های یو پی اس عمر مفیدی داشته باشید، اگر محیط کار تمیز، عاری از گرد و غبار و در دمای 20 تا 25 درجه سانتیگراد توصیه شده باشد، جایگزینی باتری می‌تواند راهگشا باشد. این موضوع می تواند در رابطه با باتری لیفتراک شما نیز صادق باشد ، پس اگر مشکل شما با تعویض باتری حل می شود، برای دریافت قیمت باتری لیفتراک می توانید با نمایندگی رسمی ما (صبا باتری) ارتباط بگیرید.

این آخرین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. اگر قرارداد تعمیر و نگهداری UPS منعقد کرده اید ، مطمئن شوید که شرکت UPS ارائه دهنده پوشش، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه (PM) را انجام می دهد و در صورت امکان همیشه تست باتری را به قرارداد اضافه کنید.

 شرکت‌های UPS زیادی وجود دارند که از بازدیدهای PM غفلت می‌کنند تا زمانی که سایت‌ها آن‌ها را تعقیب کنند یا هشدارهای UPS را اعلام کنند. من همیشه توصیه می‌کنم زمانی که قرارداد تعمیر و نگهداری UPS منعقد می‌شود، بازدیدهای PM را از قبل رزرو کنید . این فقط یک تمرین خوب نیست، بلکه تمام یادداشت‌های روزانه را ردیف می‌کند که می‌تواند به‌ویژه برای کارهای خارج از ساعات بعد از ظهر مهم باشد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها