کد خبر: 641329
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۴۱:۳۱
| |

آگهی

آیا از اهمیت بالای نگهداری صحیح از دستگاه و باتری UPS اطلاع دارید؟

یو پی اس یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که برای کار انجام می دهید. ما این را می گوییم زیرا منابع تغذیه اضطراری دستگاه های حیاتی را در هنگام قطع برق شبکه کار می کنند.

آیا از اهمیت بالای نگهداری صحیح از دستگاه و باتری UPS اطلاع دارید؟
کد خبر: 641329
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۴۱:۳۱

یو پی اس یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که برای کار انجام می دهید. ما این را می گوییم زیرا منابع تغذیه اضطراری دستگاه های حیاتی را در هنگام قطع برق شبکه کار می کنند. پشتیبان گیری از UPS به شما این امکان را می دهد که برگه پیچیده اکسل را که کامپایل آن ساعت ها طول می کشد، ذخیره کنید، یا تماشای یک فیلم را به پایان برسانید یا سطح یک بازی ویدیویی را تمام کنید و پیشرفت خود را ذخیره کنید. علاوه بر این، دستگاه‌های یو پی اس مدرن با محافظت در برابر نوسانات برای محافظت از دستگاه‌های شما در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ همراه هستند.

یک یو پی اس به واسطه  باتری UPS صبا ی آن سرپا است. اگر باتری صبا شما در وضعیت خوبی قرار ندارد، منبع تغذیه به سرعت شروع به کاهش می کند. سلامت باتری همچنین در محافوظت از وسایل شما در برابر نوسانات برق فوق الذکر نقش دارد. بنابراین، امروز نکات و ترفندهایی را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از باتری های یو پی اس خود ببرید.

دستگاه UPS را خنک و خشک نگه دارید.

یک قانون کلی برای حفظ سلامت دستگاه های محاسباتی و قدرت نیز در مورد UPS اعمال می شود. UPS را در مکانی با دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد یا 77 درجه فارنهایت نگه دارید. هر 8 درجه افزایش دما عمر باتری را به مقدار معینی کاهش می دهد. همچنین مطمئن شوید که در هر طرف دستگاه حداقل 2 اینچ فضا برای تخلیه گرما وجود دارد. در نهایت هرگز یو پی اس را نزدیک پنجره باز یا در مکان هایی با رطوبت بالا قرار ندهید.

باتری UPS صبا ی جایگزین را با احتیاط ذخیره کنید.

اگر واحدهای یو پی اس شما مکرراً در حال استفاده هستند یا به صورت تمام وقت کار می کنند، همیشه بهتر است تعدادی باتری صبا ی جایگزین در دسترس داشته باشید. درست مانند دستگاه، باتری ها را در جای خشک و خنک اما نه بیشتر از 12 ماه نگهداری کنید. زمانی که باتری UPS صبا برای مدت طولانی بدون استفاده نگه داشته می شود، ظرفیت خود را از دست می دهد و در صورت استفاده عمر کوتاه تری خواهد داشت. اگر ذخیره سازی بیش از 18 ماه باشد، از دست دادن دائمی ظرفیت نیز می تواند رخ دهد. در حالت ایده آل، باتری UPS صبا باید در مکانی با دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد یا 50 درجه فارنهایت نگهداری شود.

به طور دوره ای باتری UPS صبا را کالیبره کنید.

اجرای کالیبراسیون زمان اجرا می تواند پشتیبانی از باتری یو پی اس صبا ی شما را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که یک یا دو بار در سال کالیبراسیون را انجام می دهید تا باتری ها سالم بمانند. با این حال، در تمرین زیاده روی نکنید زیرا کالیبراسیون بیش از حد می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد زیرا ظرفیت باتری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تعمیر و نگهداری منظم باتری صبا را انجام دهید

دتئماً مراقب رفتار غیرعادی در عملکرد یو پی اس باشید. اگر باتری UPS صبا ی شما در برخی موارد کاملاً خالی شده‌اند، باید در اولین فرصت شارژ شوند. پایین آمدن کمتر از 80 درصد از ظرفیت اولیه، نشانه از بین رفتن باتری است. باتری ها را به موقع تعویض کنید تا دیگر اجزای داخلی تحت فشار قرار نگیرند، زیرا گرم شدن بیش از حد باتری ها ممکن است باعث ذوب شدن قطعات پلاستیکی و فلزی داخل دستگاه شود.

از وسایل صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید.

در نهایت، با استفاده از دستگاه های کارآمدتر، به باتری یو پی اس صبا خود کمک کنید عمر خود را افزایش دهد. دستگاه هایی با مصرف انرژی کم دمای یو پی اس را تحت کنترل نگه می دارند و در نتیجه طول عمر باتری صبا شما را افزایش می دهند. همچنین برای جلوگیری از مقاومت بالا و افزایش بار روی بک آپ یو پی اس خود از سیم های با کیفیت خوب استفاده کنید.

پس از نصب، یک سیستم UPS نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در حالی که تعمیر و نگهداری UPS شامل باتری UPS صبا، فن ها و خازن ها می شود، مهم ترین نقطه خرابی باتری صبا است. متأسفانه، به عنوان ضعیف ترین حلقه در یک سیستم UPS شناخته می شود و باید برای اطمینان از عمر طولانی باتری، جلوگیری از خرابی و جلوگیری از نگرانی های ایمنی، به درستی نگهداری شود. بیشتر باتری‌های یو پی اس، باتری‌های اسید سرب تنظیم‌شده با شیر (VRLA) یا اسید سرب مهر و موم شده (SLA) هستند. برای افزایش عمر باتری و استفاده حداکثری از سیستم منبع تغذیه بدون وقفه خود،  نکات نگهداری UPS را رعایت کنید.

شرکت صبا باتری علاوه بر تولید باتری های مناسب یو پی اس در تنوع بالا ، باتری لیفتراک با کیفیت هم تولید کرده و با ضمانت اصالت کالا و گارانتی تعویض رسمی به فروش می رساند. برای خرید می توانید با نمایندگی رسمی صبا باتری تماس بگیرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها