کد خبر: 641330
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۵۱:۴۱
| |

آگهی

اهمیت استفاده از دستگاه ups

حفاظت از تجهیزات حساس شما بسیار مهم است و منبع تغذیه بدون وقفه بهترین روش برای انجام این کار است. اما چگونه از یو پی اس خود محافظت می کنید؟ با مراقبت از باتری UPS

اهمیت استفاده از دستگاه ups
کد خبر: 641330
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۱۷:۵۱:۴۱

حفاظت از تجهیزات حساس شما بسیار مهم است و منبع تغذیه بدون وقفه بهترین روش برای انجام این کار است. اما چگونه از یو پی اس خود محافظت می کنید؟ با مراقبت از باتری UPS

باتری ها هسته هر سیستم یو پی اس را تشکیل می دهند. در صورت قطع برق بدون آنها نمی تواند برق را تامین کند، اما حتی باتری ها نیز به مرور زمان نیاز به تعویض دارند. عمر مورد انتظار اکثر باتری های UPS بین 3 تا 5 سال خواهد بود، اما طول عمر می تواند به طور چشمگیری تحت تأثیر عوامل محیطی قرار گیرد که می تواند 5 سال را به بسیار کمتری تبدیل کند، اما با نگهداری مناسب، این امکان وجود دارد که عمر باتری منبع تغذیه بدون وقفه خود را تا حد امکان بهینه نگه دارید!

چه چیزی می تواند عمر باتری یو پی اس را کاهش دهد؟

درجه حرارت

باتری صبا یک یو پی اس در محدوده دمایی بین 19 تا 22 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد. اگر دما پایین تر از این باشد، باتری‌ها ضعیف عمل می‌کنند و احتمالاً آسیب می‌بینند اما به همین ترتیب، اگر شرایط از 22 درجه بالاتر برود ظرفیت باتری ها افزایش می یابد اما طول عمر آنها کوتاه تر می شود.

نگه داشتن دمای باتری در محدوده بهینه بهترین راه برای اطمینان از به حداکثر رساندن طول عمر باتری یو پی اس صبا است. تخمین زده می شود که به ازای هر 10 درجه سانتیگراد بالای 25 درجه سانتیگراد عمر باتری مقدار قابل توجهی کاهش می یابد، به این معنی که عمر باتری هایی که در دمای 35 درجه سانتیگراد کار می کنند به مقدار زیادی کاهش می یابد و باتری هایی که در دمای 45 درجه سانتیگراد کار می کنند فقط میزان کمی عمر مورد انتظار خود را خواهند داشت. یعنی باتری UPS صبا که در ابتدا انتظار می رفت 5 سال دوام بیاورد فقط 18 ماه دوام می آورد! علاوه بر این، اگر یک باتری صبا منفرد به دلیل گرم شدن بیش از حد از کار بیفتد، احتمالاً منجر به تخریب وضعیت باتری های دیگر در رشته می شود.

به منظور رفع این مشکل، اکثر سیستم‌های UPS دارای نوعی خنک‌کننده در طراحی هستند. علاوه بر این، هر چیدمان باتری باید یک شکاف 10 میلی متری بین هر بلوک داشته باشد تا تهویه کافی فراهم شود.

سیکل های تخلیه

استفاده مکرر تأثیر منفی بر توانایی باتری UPS صبا در حفظ شارژ دارد. مقدار انرژی ارائه شده توسط یو پی اس هر بار که باتری صبا مجبور به تخلیه می شود، تأثیر قابل توجهی بر طول عمر کلی باتری خواهد داشت. در واقع، تخلیه مداوم باتری ها طول عمر مورد انتظار آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تنها تأمین برق در هنگام خاموشی نیست که تأثیر دارد، فعالیت‌های کوتاه‌مدت مکرر برای جبران افتادگی و تورم نیز طول عمر کلی باتری‌ صبا شما را کاهش می‌دهد.

پیکربندی باتری UPS

چیز دیگری که می تواند عمر باتری صبا را کاهش دهد، موقعیت آنها در یک زنجیر است، از آنجایی که باتری های جداگانه فقط مقدار نسبتاً کمی الکتریسیته را ارائه می دهند، آنها برای ارائه مقدار برق مورد نیاز گروه بندی می شوند. یک باتری منفرد به عنوان یک بلوک شناخته می شود. این بلوک از تعدادی سلول تشکیل خواهد شد. هنگامی که بلوک ها به یکدیگر متصل می شوند، یک رشته باتری را تشکیل می دهند. دو راه برای ساخت یک مدار از باتری ها به صورت سری یا موازی است.

یک رشته واحد از بلوک های باتری UPS صبا را می توان به صورت سری به هم متصل کرد. ولتاژ کلی به‌دست‌آمده، مجموع تمام بلوک‌های مجزا با هم جمع‌شده خواهد بود. اگر برای مثال بیست بلوک باتری 12 ولتی، 10 آمپر ساعتی به صورت سری به هم وصل شده باشند. نتیجه 240 ولت با ظرفیت 10 آمپر ساعت خواهد بود.

رشته باتری UPS صبا موازی تعدادی از رشته های سری است که به صورت موازی سیم کشی شده اند. هر یک از رشته های سری باید دارای همان مقدار بلوک باشد. دلیل اصلی این پیکربندی افزایش رتبه Ah، زمان اجرا UPS است. بنابراین، اگر از مثال قبلی از رشته های سری که 240 ولت با 10 آمپر ساعت را تحویل می دهند، استفاده کنیم، اگر سه سیم از این قبیل به صورت موازی سیم کشی شوند، نتیجه منبع تغذیه 240 ولت با 30 آمپر ساعت خواهد بود.

در باتری لیفتراک نیز تعداد مشخصی باتری 2 ولت با آمپر مشابه به صورت سری به یکدیگر متصل شده و ولتاژ مورد نیاز را تامین می کنند.

تست باتری UPS صبا

تست مکرر باتری یو پی اس یک روش حیاتی برای افزایش عمر باتری های شما است.در واقع همه ی مشکلات احتمالی را برطرف می کند و می تواند به شما کمک کند تا با پیدا کردن مشکلات قبل از بروز مشکلات، از تعویض پرهزینه تمام باتری های خود جلوگیری کنید. . در حالی که اکثر سیستم‌های UPS موجود در بازار امروز ابزاری برای نظارت بر ولتاژ دارند، آنها یک سلول واحد را نظارت نمی‌کنند و اگر یک باتری کار کند، احتمالاً اثر آبشاری می‌کند و سلول‌های باقی‌مانده در رشته را از بین می‌برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها