کد خبر: 661535
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۲۷:۵۰
| |

سقوط ایران در رده‌بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آخرین رده‌بندی باشگاهی را اعلام کرد که تیم‌های عربستانی در صدر جدول قرار گرفتند.

سقوط ایران در رده‌بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت
کد خبر: 661535
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۲۷:۵۰

پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی العین در این رقابت‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی عملکرد تیم‌های باشگاهی کشورهای قاره را به روز کرد که طی آن عربستان با ۱۰۳.۱۴۸ امتیاز بالاتر از ژاپن و کره در رده نخست قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پیشتازی عربستان مدیون عملکرد درخشان باشگاه‌های این کشور در فصول اخیر است. قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا (ACL) در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ و نایب قهرمانی در سال ۲۰۲۲ در این رده بندی نقش زیادی داشته است. در فصل جاری نیز در کنار الهلال، سه باشگاه دیگر عربستانی یعنی النصر، الاتحاد و الفیحا نیز به دور حذفی رقابت‌ها راه یافتند.

امارات نیز با ۷۴.۸۷۳ امتیاز در رده چهارم است که این رتبه را مدیون قهرمانی العین است که توانست در دیدار نهایی یوکوهاما را شکست دهد و جام قهرمانی را به دست بیاورد. پیش از قهرمانی العین، امارت پایین‌تر از ایران قرار داشت. در این رده بندی ایران با ۶۸.۶۴۰ امتیاز به رده ششم سقوط کرده است. عملکرد بسیار ضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ۲۴-۲۰۲۳ باعث شد که ایران تنها ۹.۳ امتیاز از این فصل رقابت‌ها کسب کند.

سقوط ایران به رده ششم رنکینگ باشگاهی باعث شد که سهمیه ایران در لیگ نخبگان به ۱+۱ (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) کاهش پیدا کند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم در همان عدد یک باقی بماند. پیش از این سهمیه ایران در لیگ نخبگان ۱+۲ (۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف) است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها