کد خبر: 661362
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۱۱:۴۰:۱۷
| |

شمشیرباز المپیکی کشورمان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پاکدامن: می خواهم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم/ سومین حضورم در المپیک است و دغدغه‌ای ندارم!

شمشیرباز المپین کشورمان در مورد شرایط خودش پیش از حضور در المپیک پاریس با روزنامه اعتماد صحبت کرده است.

پاکدامن: می خواهم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم/ سومین حضورم در المپیک است و دغدغه‌ای ندارم!
کد خبر: 661362
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۱۱:۴۰:۱۷

علی پاکدامن، شمشیرباز المپیکی کشورمان می‌گوید رقابت در المپیک بسیار نزدیک است و کار برای همه خیلی سخت است. او تصریح کرد: کار هم برای ما و هم برای رقیبان‌مان سخت است.

به گزارش روزنامه «اعتماد»؛ تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در جام جهانی مادرید در رده دهم قرار گرفت. شمشیربازهای سابر ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماندند. تیم ایران برای تعیین جایگاه به رقابت پرداخت و در نهایت دهم شد. ملی‌پوشان ایرانی توانستند رومانی و گرجستان را شکست دهند، اما مقابل ایتالیا مغلوب شدند. نکته مهم قابل توجه اینکه تیم ایران سال گذشته در جام جهانی مادرید مدال برنز تیمی را گرفت.  اما به بهانه این مسابقات و در فاصله سه ماه مانده به بازی‌های المپیک در ادامه گفت‌وگو با ورزشکاران المپیکی کشورمان در روزنامه اعتماد با علی پاکدامن که قرار است در پاریس برای ایران شمشیر بزند، تماس گرفتیم.

پاکدامن در خصوص آخرین وضعیت خود به خبرنگار «اعتماد» گفت:  روز چهارشنبه از مسابقات اسپانیا برگشتیم. وضعیت خوبی داریم الان زمان استراحت‌مان‌است ان‌شاءالله به زودی تمرینات را  در تهران پیگیری می‌کنیم.وی در ادامه‌ با خوب توصیف کردن شرایط شمشیربازی گفت: هم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت کردند و واقعا دست‌شان درد نکند‌. مشکل خاصی نیست و اردوهای‌مان برقرار است و دو ماه در ایران‌نبودیم.‌ همین نشان می‌دهد شرایط خوبی است. من سومین بار است که به المپیک اعزام می‌شوم و دغدغه‌ای ندارم و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم تشکر می‌کنم. 

وی در پاسخ به اینکه شمشیربازی می‌تواند در المپیک موفق باشد یا خیر به «اعتماد» گفت: ان‌شاءالله. شما هم دعا کنید. ما سعی می‌کنیم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم و همه تلاش خودمان را می‌کنیم.

پاکدامن چندین کشور را رقیب ایران در المپیک می‌داند: کره، ایتالیا، مجارستان و گرجستان از رقیب‌های اصلی ما هستند. کلا ۳۴ سهمیه در تیمی و انفرادی جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند و به جد می‌گویم‌۲۷ تا ۲۸ نفرشان شمشیربازان خوب و قابلی هستند یعنی رقابت بسیار نزدیک است و کار برای همه خیلی سخت. هم برای ما و هم برای رقیبان‌مان کار سخت است.

با توجه به اینکه دو دوره متوالی است که در المپیک با سهمیه کامل شرکت می‌کنیم از پاکدامن سوال کردیم علت موفقیت شمشیربازی در راه کسب سهمیه چیست؟ پاکدامن پاسخ داد: ماحصل زحمات دکتر باقرزاده و آقای پیمان فخری است که از سال ۲۰۱۰ این تیم را ساختند. واقعا همه جوره تیم را حمایت و حفظ کردند و همان‌طور که خدمت‌تان عرض کردم شرایط خوبی داریم و‌ توانستیم سهمیه بگیریم و ان‌شاءالله نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

وی با اشاره به شکست ژاپن در مسابقات جام جهانی ادامه داد: ژاپن سرمایه‌گذاری‌های زیای کرده و‌ توانستند ما را شکست دهند.‌چین و کره هم تیم‌های خوب در آسیا محسوب می‌شوند. الان رقابت در شمشیربازی خیلی نزدیک شده است. با این حال برای المپیک هشت تا تیم سهمیه دارند و از قاره آسیا هم فقط ما و کره سهمیه گرفتیم. در بازی جام جهانی هم با فاصله خیلی کم به ژاپن باختیم و این نشان می‌دهد این کشور هم با سرمایه‌گذاری زیاد می‌خواهد به قدرت‌های دیگر برسد.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها